CBF Türkiye Motosiklet Grubu Forumları

Grubumuz faaliyetlerini askıya almıştır!
Zaman: Çrş Ağu 15, 2018 3:39 pm

Tüm zamanlar UTC


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 44 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Pzr Oca 15, 2012 11:29 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Pzt Oca 02, 2012 1:43 pm
Mesajlar: 12
Selamlar,
İyi sürücünün tanımını deyince aklımıza neler geliyor acaba? Geçiş üstünlüğü bende olmasına rağmen kavşağa yaklaşan aracın beni dalgınlığından ötürü son anda görebileceğini tahmin ederek, hafifçe gazımı kapatıp araca yol vermek beni iyi sürücümü yapar? Ne dersiniz?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Oca 16, 2012 12:04 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Oca 12, 2009 8:57 am
Mesajlar: 709
Konum: Türkiye
Sabır gösterebilmek doğruya giden yolda en önemli adımdır.

Sevgiler

_________________
Okan Sinan OCAN



Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Oca 16, 2012 6:17 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Eki 12, 2006 2:03 pm
Mesajlar: 4502
Konum: CADDEBOSTAN
Bana göre, kaza yapmayan sürücü iyi sürücüdür.

_________________
Deniz "denbo"Börtecene
CBF1000F "Beyaz" Hem de karbon Leo'lu.
Türk insanı para gibi olmalı; ışığa tuttuğunda içinde ATATÜRK yoksa, sahtedir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Oca 16, 2012 7:13 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Ara 01, 2009 7:58 am
Mesajlar: 176
Konum: istanbul
en azından vücut bütünlüğü sağlar derim :)

_________________
VOLKAN YILDIZ (+0)
HORNET BEYKOZ ISTANBUL


"iyi asfalt cerrah ister"


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Oca 16, 2012 7:37 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Kas 20, 2006 8:39 am
Mesajlar: 2226
Konum: İstanbul / Küçükyalı
Benim, ben, ben. :P

Örnekteki kişi iyi bir sürücü müdür bilemem; en azından güvenli bir sürücüdür. Gözlemi var, sezgisi var ve bunlara dayanan bir planı var.

_________________
Boğaç Güzey
RoSPA & DIAmond Examiner, Master Trainer.
Ducati Multistrada DVT 1200ST, Ducati Multistrada 1200S, Yamaha X-Max 250


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Oca 16, 2012 11:42 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Pzr Ara 16, 2007 3:55 pm
Mesajlar: 4040
En kisa anlatimiyla:
Olabilecek en kötü senaryoyu kafasinda canlandirip ona göre tedbirini alarak yolda ve trafikte ilerleyen sürücüdür.
Yanlis anlasilmasin; bu illa da kaplumbaga hizinda gidecek anlamina gelmez!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Oca 16, 2012 12:19 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Tem 31, 2006 8:36 am
Mesajlar: 1263
Konum: Levent/I?STANBUL
BackBonE yazdı:
Benim, ben, ben. :P

Örnekteki kişi iyi bir sürücü müdür bilemem; en azından güvenli bir sürücüdür. Gözlemi var, sezgisi var ve bunlara dayanan bir planı var.



Gözlemi var, sezgisi var ve bunlara dayanan bir planı var. Bence iyi sürücü için daha iyi bir tanımlama geliştirilemez. ellerine sağlık süper birtanımlama boğaç. :) Tabii bir de bu planı hayata geçirebilecek, teknik yeterliliği olması gerekir i bu kii o durumda süper sürücü olur heralde :)

_________________
Kagan Küçük
K1200R
Miss. Bee


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Oca 16, 2012 12:42 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Pzr Ara 16, 2007 3:55 pm
Mesajlar: 4040
ssimsek yazdı:
Selamlar,
İyi sürücünün tanımını deyince aklımıza neler geliyor acaba? Geçiş üstünlüğü bende olmasına rağmen kavşağa yaklaşan aracın beni dalgınlığından ötürü son anda görebileceğini tahmin ederek, hafifçe gazımı kapatıp araca yol vermek beni iyi sürücümü yapar? Ne dersiniz?

Somut örnege dönecek olursak:
En iyisi, eger yeterli mesafe varsa ve kavsaga yaklasan aracin hizi da musayitse (ki bu hesaplamayi cok hizli ve oldukça geriden yapmak lazim) gaz açip o noktada karsilasmaya mahal vermiycek sekilde kavsagi arkanizda birakmaktir! Tereddüt en tehlikeli seydir. Eger trafikte herhangi bi engel olmadigi halde o kavsagi ve yaklasan araci çok geç farkederseniz bu iyi bir motor sürücüsü olmadiginiza delalet ve acil egitim almanizin alarmi olmalidir!!

Ne olucak ya duruveririz demek olmaz, tabii mecburen durulacak yerler de var (eger fark etmede çok geç kalindiysa veya tereddüte düsüldüyse mesela) ama onun disinda motor sürerken asil olan sürekliliktir, dur kalk degil!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Oca 16, 2012 1:29 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Tem 02, 2009 11:35 pm
Mesajlar: 4066
denbo yazdı:
Bana göre, kaza yapmayan sürücü iyi sürücüdür.

O zaman ben de iyi sürücüyüm. Motosiklet kullanmaya fırsatım olmadığı için kaza da yapamıyorum. :twisted:


İznik yapana kadar bulaşacağım sana. :twisted:

İyi sürücünün net bir tarifi olmamakla beraber bence sürüşü,diğer araçları,motorunun tepkilerini ve yolu çok iyi okuyabilen,3 adım sonra neler olabileceğini ve çözümlerini dinamik şekilde düşünüp hazırlayan,motosikletine ve sürüşüne çok iyi derecede hakim,motosikletinin dinamiklerini çok iyi bilen,iyi eğitimli ve bu eğitimle pişmiş sürücüdür.

Ben en basitinden normal şeritlerimizde ilerlerken bile yanımdaki aracın her an sebepsiz yere üzerime kırabileceğini göz önünde bulundurarak sürerim mesela. İyi sürücüyüm demiyorum,ama hayatta kalabilmek için elimizden geleni yapmamız gerekir.

_________________
B777 Pilot | Instructor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Oca 16, 2012 2:36 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Tem 16, 2007 7:50 am
Mesajlar: 707
Konum: Ümraniye/İstanbul
Bir dönem peşi sıra gelen kazalardan sonra Uğur Ertekin hocanın aşağıdaki makalesini okumuştum. Paylaşayım dedim.


Doğru Mantalite
Motosiklet kullanımında DOĞRU MANTALİTE'nin Önemi

Bugün birisi dedi ki; ''Eğitim zararlı galiba abi''.

''Neden böyle düşünüyorsun?'' dedim?

Dedi ki; ''Kaza yapanlar hep eğitimli olanlar.'' .......konuştuk...konuştuk...konuştuk....

Sevgili Arkadaşlar,

Bu çok ama çok önemli..''Kaza yapanlar hep eğitimli olanlar'' cümlesini yabana atmayınız. Dışarıdan birçok kişi bunu böyle de görebiliyor. Kesinlikle haksız da sayılmazlar aslında çünkü böyle algılanmasında suç azıcık da bizlerde. Hep beraber birazcık şapkayı önümüze koyalım ve düşünelim.

İyi motosiklet sürücüsü, hem motoru iyi kullanan (İleri Sürüş- Hakimiyet), hem de doğru mantaliteye sahip olan sürücüdür. Ne kadar iyi kullanırsanız kullanın,doğru mantaliteye sahip değilseniz, kesinlikle Doğru İyi Sürücü değilsinizdir. Hem kendinize, hem de yoldaki diğer tüm kullanıcılara, zararı dokunabilecek bir pozisyondasınız demektir. Yani ''tehlikeli'' sinizdir.

Kendime kızıyorum. Motosikleti sürme konusunda kişileri geliştirebilidiğime inanıyorum ama tam tamına doğru mantaliteyi verebilme konusunda hala çok eksikliklerim olduğunu düşünüyorum (Bu konuda kendimi ciddi revize etmem, bu konuya çok daha fazla önem vermem gerek..)

Eğitim alan sürücü düşmez diye birşey yok tabiki.. Eğitim, diğer eğitimsiz sürücülere oranla, sizlerin kazaya karışma riski oranını çok daha aza indirir sadece. O da öğrendiklerinizi ugularsanız. İşte bu noktada,motor konusunda doğru, olgunlaşmış bir mantaliteye sahip değilseniz, kazaya hekesten fazla açıksınız demektir. Yani kazaya karışma riskiniz fazlalaşır..

Çünkü doğru mantaliteye sahip değilken, sürüş seviyeniz geliştikçe, motora hakimiyetiniz arttıkça, daha da çok kazaya açık hale gelirsiniz. Ve kaza yapmanız an meselesi haline gelir.

Neden mi?;

Bir sürücü düşünün..Ürkek ve hep o meşhur Yusuf'la gezen. Sonra o sürücü, ürktüğü şeylerin çözümünün metodlarını buluyor..Deniyor ve bakıyor ki işe yarıyor..Uyguluyor, pratikler yapıyor..Ve sürüş seviyesi (motor hakimiyetiyle beraber) ilerliyor..Ve; aman ne güzel, çözdüm ben bu işi diye düşünmeye başlıyor. Seviyesi geliştikçe, birilerine bunu gösterme arzusu ve hırsı başlıyor..Ben sizden iyiyim, ya da en az sizin kadar iyiyim egosu öne çıkmaya başlıyor. Mentalite tümüyle buna yoğunlaşıyor = Motosiklete binmek demek = Birilerine ne kadar iyi kullandığını göstermek = Daha hızlı...daha süratli..daha hızlı...daha süratli...düşünmeden....Tek amaç = Ben de Virajlarda En hızlılardan birisiyim.. Mantalitesi sadece buna odaklanmıştır artık. Ve o sürücü ilk olarak Hız Bilincini kaybeder.. Artık süratlerini bulunduğu koşullara göre, gördüklerine göre değil, sadece ve sadece hızlı olma üzerine kurar ve ayarlar hep. (Sigortacı olsam, Psikolojik bir testle bunu çözmek kolay ise, bu testi yapmadan sürücüleri kasko yapmam..Ve bu mantalitedeki birisi kesinlikle kasko yapılmaz..Kaza yapacak çünkü..)

Hepiniz hatırlarsınız..Katıldığınız eğitimlerin sonunda kaç defa ''Şimdi daha da dikkatli ve yavaş kullanın..''Aşırı Kendine Güven'' hastalığına dikkat dendiğine...Eminimki herkes işin başında iken buna dikat ediyor. Ama seviyesi ilerledikçe.....hala dikkat ediyor mu acaba?? Bunu kendinize sormanızı ve üzerine düşünmenizi istiyorum. (Gerçekçi Öz Değerlendirme (Eleştiri) )

İyi Sürücüde olması gereken Doğru Mantalite nedir?

Cevabı en basit haliyle, felsefe yapmadan; İleri Sürüş ile beraber, hiçbir koşulda, ödün vermeden Güvenli Sürüş'ü de devam ettiren bakış açısı ve zihniyetdir. (İleri Sürüş ve Güvenli Sürüş ile ilgili yazımı hatırlayınız..) Ve bu Güvenli Sürüş, her koşulda, sürücünün sadece kendi güvenliğini değil, yoldaki tüm diğer kullanıcıların da güvenliğini gözeten bir sürüş olmak zorundadır (beraber seyahat ettiği motorcu arkadaşlarının ki de dahil).. Beyin, sadece daha da hızlı' ya değil, daha da güvenli, daha da hatasız ve hep bir sürekliliği olan sürüş'ü arzu eder ve uygulamaya çalışır durumunda olmalıdır. Motor üstünde sağ kalmamızı sağlıyacak sürüş ve mantalite budur.

Silver olmak, Gold olmak, RoSPA olmak, IAM olmak...Motor hakimiyeti gelişmiştir, ileri düzeydedir..Ama eğer doğru manalite hazmedilmemiş ise en tehlikeli gruptur dikkat!! Hem kendilerine hem de çevrelerindekilere..

Düşmek...Hep deriz ya düşmeyecek motorcu yoktur diye..Her zaman söylerim, benim de, örneğin yarın motora bindiğimde kaza yapmayacağımın garantisi yok ki...Ama biliyorum ki, doğru mantalite ile beraber yaptığım ileri sürüş, kazaya karışma riskimi minimize ediyor. Kanıtı, kanıtları, ortada çok şükür ki..( İstatistiklere göre Kaza Riski en Fazla olan Sürücülerden birisiyim - Yıl içinde herkesten fazla km. yapan sürücüler.)

Hiç bir zaman lütfen unutmayın..Sürüşlerinizde Güvenlik her zaman önceliklidir. Sürüşlerinizde risk ve tehlikeleri okuma (analiz) yetinizi geliştirme konusuna her zaman öncelik veriniz. Ve şu cümleleri tekrar okuyarak aklınıza lütfen kazıyınız;

''......doğru mantaliteye sahip değilken, sürüş seviyeniz geliştikçe, motora hakimiyetiniz arttıkça, daha da çok kazaya açık hale gelirsiniz. Ve kaza yapmanız an meselesi haline gelir.''

''Doğru mantalite; İleri Sürüş ile beraber, hiçbir koşulda, ödün vermeden, Güvenli Sürüş'ü de devam ettiren bakış açısı ve zihniyetdir. (İleri Sürüş ve Güvenli Sürüş ile ilgili yazımı hatırlayınız..) Ve bu Güvenli Sürüş, her koşulda, sürücünün sadece kendi güvenliğini değil, yoldaki tüm diğer kullanıcıların da güvenliğini gözeten bir sürüş olmak zorundadır (beraber seyahat ettiği motorcu arkadaşlarının ki de dahil)..Beyin, sadece daha da hızlı' ya değil, daha dagüvenli, daha da hatasız ve hep bir sürekliliği olan sürüş'ü arzu eder ve uygulamaya çalışır durumunda olmalıdır. Motor üstünde sağ kalmamızı sağlıyacak sürüş ve mantalite budur. ''

Yazan :
Uğur ERTEKİN
ART Motoakademi

_________________
Nuri ÖKTEM AB Rh(-)

2006 CBF 600 SA
2006 CBF 1000 ABS
2003 BMW R1150GS


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Oca 16, 2012 4:48 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Kas 20, 2006 8:39 am
Mesajlar: 2226
Konum: İstanbul / Küçükyalı
Doğru mentalite de olmayan bir sürücü IAM, RosPa vs olabiliyorsa, bu sertifikaları dağıtanlara bir daha bakmak lazım, yazılarını paylaşmadan önce.

_________________
Boğaç Güzey
RoSPA & DIAmond Examiner, Master Trainer.
Ducati Multistrada DVT 1200ST, Ducati Multistrada 1200S, Yamaha X-Max 250


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Oca 16, 2012 4:49 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Ara 26, 2008 1:10 pm
Mesajlar: 2262
Mentalite kontrol edilebilir değildir ki Boğaç? Statik de değildir.

_________________
En büyük düşmanınız, kendi fikirleriniz, kendi cehaletiniz, kendi egonuzdur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Sal Oca 17, 2012 12:06 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Tem 16, 2007 7:50 am
Mesajlar: 707
Konum: Ümraniye/İstanbul
BackBonE yazdı:
Doğru mentalite de olmayan bir sürücü IAM, RosPa vs olabiliyorsa, bu sertifikaları dağıtanlara bir daha bakmak lazım, yazılarını paylaşmadan önce.

Ben buna pek katılamayacağım. Yazının içinde Uğur hoca bu konu ile ilgili özeleştirisini de yapmış. Mantalite, her kişide ve karakterde farklılık gösterebilir. Sürüş doğruları değişmez ancak insanların aldıkları riskler ve limitler değişir. Tehlikede burada ön plana çıkıyor.

_________________
Nuri ÖKTEM AB Rh(-)

2006 CBF 600 SA
2006 CBF 1000 ABS
2003 BMW R1150GS


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Sal Oca 17, 2012 1:19 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Eyl 13, 2008 9:39 pm
Mesajlar: 521
Konum: İstanbul-Çamlıca
BackBonE yazdı:
Doğru mentalite de olmayan bir sürücü IAM, RosPa vs olabiliyorsa, bu sertifikaları dağıtanlara bir daha bakmak lazım, yazılarını paylaşmadan önce.



IAM testini Jonh Taylor, Rospa testini de Uğur ve Halil hoca yapıyor. Bilmediğim başka yapan hocalar da olabilir.

Dönüp bakıyorum bu hocalara ve şunu görüyorum. Hepsi de üst düzey sürücüler. Bu işi hakkıyla yapan insanlar.

"Bu sertifikaları dağıtanlara bir daha bakmak lazım" cümlesinin çok ağır olduğunu, testleri yapan hocaların zan altında bırakıldığını ve testi geçen arkadaşlarada haksızlık yapıldığını düşünüyorum.

_________________
Erol Demirtaş
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: İyi Sürücü Tanımı?
MesajGönderilme zamanı: Sal Oca 17, 2012 2:23 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Eki 12, 2006 2:03 pm
Mesajlar: 4502
Konum: CADDEBOSTAN
Eroldem34 yazdı:
testi geçen arkadaşlarada haksızlık yapıldığını düşünüyorum.



:lol: İmzaya bakınca gayet doğal.

Sadece espri amaçlıdır. Lütfen yanlış anlamayın.

_________________
Deniz "denbo"Börtecene
CBF1000F "Beyaz" Hem de karbon Leo'lu.
Türk insanı para gibi olmalı; ışığa tuttuğunda içinde ATATÜRK yoksa, sahtedir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 44 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye