CBF Türkiye Motosiklet Grubu Forumları

Grubumuz faaliyetlerini askıya almıştır!
Zaman: Çrş Ağu 15, 2018 3:39 pm

Tüm zamanlar UTC


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Çrş Mar 21, 2012 10:51 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Oca 06, 2012 4:15 pm
Mesajlar: 1543
Konum: KARŞIYAKA
Motor Freni…

Motor freni ya da motor kompresyonu dediğimiz vites küçülterek motorun devrini yükseltmek olayı aslında motosikleti durdurmak için değil yavaşlayan motorun bu sürate çekişini düşürmeden ayarlanması olayından ibarettir. Sabit bir hızda ilerlerken sadece gazı kapatmak bile bu sıkışmayı yaparak motorun yavaşlamasına sebep olur. Buna birde vites küçültme işlemini eklersek hoş bir ses ile birlikte motorun hızı iyice düşecektir.

Bu ileri sürüş tekniği değildir. Biraz da etkileyici görünmek için yapılan yanlış bir uygulamadır. Bu alışkanlık vitesli otomobillerin mesela buz üzerinde sürüşlerde kullanılır ve çıkış noktası da budur. Fren balataları daha az eskir ve arka freni daha çok kullanmak istediğiniz durumlarda motor frenini kullanmak arka tekerlerin kilitlenme olasılığını zayıflatır. Ancak fren balatalarını eskitmeyelim derken motorun hareketli ana parçalarını daha fazla eskitiriz. Hâlbuki motor parçaları fren balatalarından daha pahalı parçalardır. Ayrıca durmak için etkili olan ön frendir. Motor kompresyonu ise arka teker ile bağlantılıdır. Motorun gücü aktardığı teker arka tekerdir. Dolayısıyla yavaşlamaya yardımcı olan motor kompresyonu durdurmak için yetersizdir. Yine motor freni arka fren lambasını devreye sokmayacağından arkanızdaki trafiği ne yaptığınız konusunda bilgilendirmez.

Özetle konuyu toparlarsak ana gayenin motoru yavaşlatmak ya da durdurmak için değil fakat yavaşlamış motorun devrinin düşüp, motosikletin çekişten düşmemesi için yapılan bir teknik olduğu görülür. Ara gazı da bu yüzden verilir ki vites düşümü ile arka teker üzerinde bir frenleme etkisi oluşmasın. Yarışçıların yaptığı da esas olarak budur. Kesinlikle yavaşlamak için vites düşürmezler.

Motorunuzu yavaşlatmak için iki yol vardır:

1. Frenlemek: Frenleriniz bu iş içindir. Her iki frenin birlikte kullanınız. Arka frenin üzerinde hafif bir basınç uygularken ön freni elinizin içinde düzgün bir tarzda ezin.

2. Gazı tam kapamak: Silindirleri kazımak olarak da adlandırılan bu usulde motosikletiniz yavaşlar. Eğer debriyajı çekip, ara gazı ile motor devrini yol süratine uyarlayıp vites düşürerek debriyajı bırakırken gazı tam kapatırsak motosiklet yavaşlamış olarak boşta gezmeye başlar.

Vites küçültmek yavaşlamak için değil yavaşladığınız için yapılır. Özetle doğru viteste olup çekiş gücünüzü muhafaza edebilmektir amaç. Ara gazı ise motor gücünün yol süratine uydurulması için yapılır. Bu uyarlama olmazsa motor yalpa yapabilir, arka teker kilitlenebilir, kafa dalabilir ve yönlendirme problemleri oluşur. Bu silkinme problemi debriyaj çekili iken gaza ani bir dokunuş ile çözülür. Bu gaz verme hareketi çok kısa olur. Bir saniyeden kısa. Gazın açılma miktarı da tam dönüşünün ¼ ü kadardır. Ani, çok kısa bir aç kapa şeklindedir. Doğru yapıldığında geçiş kadife yumuşaklığında olur. Her halükarda da tüm uygulama ½ saniye içinde olup bitmelidir. Debriyajı bırakma işlemi ara gazının yükselttiği motor devri sıfırlanmadan önce yapılmış olmalıdır. Aşağıdaki şemada durum özetlenmektedir.
Resim
1. Debriyajı çekin ve ara gazını verin,
2. Vites küçültün,
3. Ara gazının yükselttiği motor devri sıfırlanmadan debriyajı düzgünce bırakın.

Talim önerileri: Motorunuz dururken, garajda ya da bir boş alanda bunu çalışınız. Daha sonra yine güvenli bir alanda makul hızlarda 3 den 2 ye atma çalışmalarını yapınız. 2den 1 e atmayı ustalaştıktan sonra yapabilirsiniz. Çünkü burada motor, tekniğin tam yapılamamasının sonucunda fazla tepki gösterecektir.

_________________
MUSTAFA TOPTAL
KARŞIYAKA / İZMİR
0507 698 72 92


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Çrş Mar 21, 2012 11:22 am 
Çevrimdışı
Forum Moderatörü
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Tem 04, 2006 9:26 am
Mesajlar: 2176
Konum: İstanbul / Kartal
Her ara gaz, cepten uçup giden 1 lira dır :p :p
bir de simge ekleyeyim bari
Resim

_________________
Her can, ölümü tadacaktır.Sonra bize döndürüleceksiniz.
Motosiklet Can_avarı, Hornet CB 900 FS Arı vızıltısı + yeni oyuncağım derbi senda 125 R


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Çrş Mar 21, 2012 11:34 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Oca 06, 2012 4:15 pm
Mesajlar: 1543
Konum: KARŞIYAKA
Kesinlikle katılıyorum.
Dün pizzacı arkadaşlarla R 1 ne kadar yakar acaba diye konuşuyorduk :D ( Malum bizlerde olmadığı için anca tahmin yürütebiliyoruz )
O sırada r1 geçti mükemmel bir ara gaz yaptı aha dedim şimdi 10 tl yakmıştır :heyo:

_________________
MUSTAFA TOPTAL
KARŞIYAKA / İZMİR
0507 698 72 92


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 26, 2012 5:06 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Pzr May 20, 2012 7:08 am
Mesajlar: 34
Geçmişten sesler,of ya şu 1960 ların dinazor motorcularının türk motosiklet camiasına verdiği zararı herhalde kdv artışı bile vermemiştir hatta çin motorları :)
Son 20 yılda üretilen motorlar ara gazı vermenizi gerektirmez.Aktarma organları debriyaj sistemleri buna göre ayarlanmıştır.Kara jawaya binmiyor artık insan oğlu :) kısaca burda verilen bilgiler geçmişin tozlu raflarına kaldırılmalı artık.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 26, 2012 5:26 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Nis 01, 2008 9:05 am
Mesajlar: 2291
Konum: Istanbul / Bostancı
nc700x yazdı:
Geçmişten sesler,of ya şu 1960 ların dinazor motorcularının türk motosiklet camiasına verdiği zararı herhalde kdv artışı bile vermemiştir hatta çin motorları :)
Son 20 yılda üretilen motorlar ara gazı vermenizi gerektirmez.Aktarma organları debriyaj sistemleri buna göre ayarlanmıştır.Kara jawaya binmiyor artık insan oğlu :) kısaca burda verilen bilgiler geçmişin tozlu raflarına kaldırılmalı artık.


Mustafa arkadaşımızın aşağıdaki cümlesinde anlattığı durum motor ve motosiklet teknolojisinden bağımsız bir gerçek, ve herdaim de motorlar düz vites kaldığı sürece varolacak bir durumdur ama..

Vites küçültmek yavaşlamak için değil yavaşladığınız için yapılır. Özetle doğru viteste olup çekiş gücünüzü muhafaza edebilmektir amaç. Ara gazı ise motor gücünün yol süratine uydurulması için yapılır. Bu uyarlama olmazsa motor yalpa yapabilir, arka teker kilitlenebilir, kafa dalabilir ve yönlendirme problemleri oluşur.

_________________
"Specialist"
Emre Türkeli

S.Tenere
XT1200Z


_________________________________________________________________________
... / ER6N / CBF600 / 1200GS / CBF1000F / Versys1000 / CRF250L


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 26, 2012 5:39 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Pzr May 20, 2012 7:08 am
Mesajlar: 34
Yanlış yeni motorlarda ara gazı vermenize gerek yok.12 000 devirden 4000 devire kadar inip vites düşürüyorsanız zaten :) motosiklete binmeyin derim.normal vite geçişlerinde ara gazı falan vermek tarih debriyaj sistemine bir zarar gelmez.Bazen Türkiyedeki motosiklet camiasının traktör kullandıgını düşünüyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 26, 2012 8:28 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Çrş Şub 08, 2012 7:40 pm
Mesajlar: 151


En son sodurlu88 tarafından Cmt May 26, 2012 10:15 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 26, 2012 10:13 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ara 07, 2011 5:24 pm
Mesajlar: 7
Konum: beşiktaş - İstanbul
Güvenli sürüş eğitimlerinde de yavaşlamak için mutlaka frenin kullanılması gerektiğini söylüyorlar. Vites küçültmenin frenleme mesafesini uzattığını belirtiyorlar.

_________________
RAMZEY 200cross
HONDA Transalp650
SUZUKİ Marauder VZ800
YAMAHA Fazer 600
YAMAHA Dragstar 650
HONDA Cbf600
Honda Cbf1000F


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 26, 2012 4:07 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Pzr May 20, 2012 7:08 am
Mesajlar: 34
art eğitmenlerine kalırsanız arkadaşlar güvenli duruş için önce kaçış noktasına bakarsınız sonra vitesleri düşürürsünüz vucudu sabitlersiniz artık sonrada dua edersiniz :)
Güvenli duruş bütün içten yanmalı motorlarda debriyajın sıkılıp ön ve arka frenin dengeli şekilde sıkılmasıyla olur en optimum şekilde durursunuz debriyajı sıkmazsanız motorunuz yürüme eğilimi gösterir.
Açıklayıcı bir vidyo istnbul trafiginde bol şanslar :) çok fazla vidyo izliyorsunuz en büyük hata bu adamlar kontrollü yollarda motora biniyor.İstanbul trafiginde bu haraketleri düşemiyorum bile.
Motorunuzu yavaşlatmak için iki yol vardır:

1. Frenlemek: Frenleriniz bu iş içindir. Her iki frenin birlikte kullanınız. Arka frenin üzerinde hafif bir basınç uygularken ön freni elinizin içinde düzgün bir tarzda ezin.

2. Gazı tam kapamak: Silindirleri kazımak olarak da adlandırılan bu usulde motosikletiniz yavaşlar. Eğer debriyajı çekip, ara gazı ile motor devrini yol süratine uyarlayıp vites düşürerek debriyajı bırakırken gazı tam kapatırsak motosiklet yavaşlamış olarak boşta gezmeye başlar.


Birşeyi unutmuşsunuz montunuzun fermuarını açıp paraşüt etkisi yaparak yavaşlıyabilirsiniz :)
Allahım debriyajı neden koşmuşlar acaba diye kimse düşünmüyormu


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 26, 2012 4:39 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Nis 01, 2008 9:05 am
Mesajlar: 2291
Konum: Istanbul / Bostancı
Specialist yazdı:
Bu uyarlama olmazsa motor yalpa yapabilir, arka teker kilitlenebilir, kafa dalabilir ve yönlendirme problemleri oluşur

nc700x yazdı:
Yanlış yeni motorlarda ara gazı vermenize gerek yok.12 000 devirden 4000 devire kadar inip vites düşürüyorsanız zaten :) motosiklete binmeyin derim.normal vite geçişlerinde ara gazı falan vermek tarih debriyaj sistemine bir zarar gelmez.Bazen Türkiyedeki motosiklet camiasının traktör kullandıgını düşünüyorum.


Benim altını çizmeye çalıştığım şeyi anlamadan kendi kafanızdaki senaryo üzerinden bildiğinizi okuyup takılmaya devam ediyorsunuz... Ben şunu söyledim, debriyajı sıktıktan ve vites küçülttükten sonra rölanti devrine kadar düşmüş bir motorda devri doldurmadan debriyajı bırakırsanız yukardaki kırmızı ile yazan durumların yaşanması ihtimali ortaya çıkar. Bu konu sizin engin ve hiçkimse tarafından sorgulanamaz tecrübenizin bile dışında bir fiziksel gerçektir...

Haa bu arada, kendinizi ne sanıyorsunuz bilmiyorum ama motosiklete binip binmeyeceğimi bana söyleyebilecek adam olmadığınıza kesinlikle eminim!! :weird:

PS: ve bundan sonra lütfen ya ağzınızdan çıkanı kulağınız duysun! yada benimle muhattap olmayın! ve bu tavrınızdan rahatsız olan diğer kullanıcılarla diyeceğim ama o zaman adam kalmicak sizinle muhattap olacak forumda, o nedenle kendi adıma konuşmakla yetineceğim..

_________________
"Specialist"
Emre Türkeli

S.Tenere
XT1200Z


_________________________________________________________________________
... / ER6N / CBF600 / 1200GS / CBF1000F / Versys1000 / CRF250L


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 26, 2012 7:40 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Pzr May 20, 2012 7:08 am
Mesajlar: 34
NE kadar çok alıngan motorcu varmış gerçekleri duyunca bile alınıyorsunuz.Zamanında motorcular böyle değildi hormonlu kiraz yemeyin arkadaşlar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 26, 2012 8:39 pm 
Çevrimdışı
Forum Moderatörü

Kayıt: Sal Haz 20, 2006 6:33 am
Mesajlar: 8389
platinin mememi yaptı yoksa aşil tendonundaki hormanal bozukluk başınamı vurdu anlamadımki

_________________
CBFTR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 26, 2012 10:19 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Çrş Şub 08, 2012 7:40 pm
Mesajlar: 151
nc700x yazdı:
NE kadar çok alıngan motorcu varmış gerçekleri duyunca bile alınıyorsunuz.Zamanında motorcular böyle değildi hormonlu kiraz yemeyin arkadaşlar.


"Motosiklet, iki tekerlekli, bisiklet benzeri, içten yanmalı motora sahip bir ya da iki kişilik ulaşım aracıdır." :cool:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Cmt May 26, 2012 11:05 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Oca 12, 2009 8:57 am
Mesajlar: 709
Konum: Türkiye
nc700x yazdı:
NE kadar çok alıngan motorcu varmış gerçekleri duyunca bile alınıyorsunuz.Zamanında motorcular böyle değildi hormonlu kiraz yemeyin arkadaşlar.



Bizim motorculuğumuz biraz hormonlu aldık kabul ettik başımız üzerine de , sizin bolca laf kalabalığından başka bir motorculuğunuzu göremedik adınız , namınız yokmudur meraktan öldük yahu :)

_________________
Okan Sinan OCAN



Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ara Gazı
MesajGönderilme zamanı: Pzr May 27, 2012 6:26 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Eki 12, 2006 2:03 pm
Mesajlar: 4502
Konum: CADDEBOSTAN
Arkadas ozurlu kadrosundan burada. Birakin, ilismeyin.

_________________
Deniz "denbo"Börtecene
CBF1000F "Beyaz" Hem de karbon Leo'lu.
Türk insanı para gibi olmalı; ışığa tuttuğunda içinde ATATÜRK yoksa, sahtedir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye