CBF Türkiye Motosiklet Grubu Forumları

Grubumuz faaliyetlerini askıya almıştır!
Zaman: Çrş Ağu 15, 2018 3:40 pm

Tüm zamanlar UTC


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 60 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: Cum Haz 22, 2012 5:56 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Mar 02, 2006 1:11 pm
Mesajlar: 4934
Konum: İstanbul
Normal frenlerler varken cok dik yokuslardan kucuk viteste inme durumlari falan haric -ki CBF1000'de o bile ise yaramiyordu- neden ayrica vites frenine ihtiyac duyulabilecegini bilemiyorum. Birkac saniye dusundum bulamadim.

_________________
Sencer


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Cum Haz 22, 2012 11:58 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Kas 25, 2011 9:59 pm
Mesajlar: 225
uzun yolda aracları cok yuksek suratlerde sollarken onume bir araç çıkınca dahi vites kuculterek yavaslayamadım. cünkü vakit bulmamadım. bunun yerıne gazı kapatarak frene asıldım her seferınde. ama atıyorum yol tenha ılerıde kırmızı ısık var veya mola verecegım durmak ıstıyorum; ancak o zaman motordakı sıkısma ve kompresyon sesı cok hosuma gittiği için arada bir yaparım vites kuculterek yavaslamayı. bunun dısında yavaslama için vıtes kucultmekten daha aktıf ve hızlı olan yontem gazı kapatıp frenlere asılmaktır. dıgerı vakıt kaybı. tabıkı vıraj alışlarını ıstısna tutuyorum bu durumdan. virajın derınlıgıne(eger cıkısını goremeyıp ve cıft apeksli vıraj ise) gore 2 vıtes arka arkaya kuculttugum bıle olmustur. bunun sebebi ise frenlemeden daha ziyade motoru daha dengeli tutarak virajı alma kaygısıdır... yanlısım varsa duzeltin.. :)

_________________
FZ6/FAZER//AKRAPOVİC''hemde 2 tane :)

fatih cingöz
konya/seydişehir PK:42370 :D
A RH+

// 0 533 731 06 11 //


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Cum Haz 22, 2012 12:16 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Ağu 13, 2010 9:03 am
Mesajlar: 1137
Çok acil yavaşlamanın gerektiği panik frenlemede motor frenini(vites küçülterek yavaşlama) kullanamayabiliyorum. Bunun dışında motosiklet üzerinde geçirdiğim her an hızımı düşürmem gereken durumda mutlaka vites küçülterek frenleme yapıyorum. Bu sayede ön-arka fren yaparken bir miktar da kompresyonla durma mesafemi yeterince kısaltıyorum. Fakat motosikletinizi yüksek devirde kullanıyorsanız ve durmak değil de sadece bir miktar hızınızı azaltmak istediğinizde, zaten yüksek devirde olan motosikletinizin vitesini düşürmek motosikletin motor aksamlarına zarar vereceği için gazı kapatmak yeterli olacaktır.

_________________
Kıvanç
Sıradaki motosiklet çoktan seçmeli soru!
CBF 1000F/Gri(gitti)
CB125e/Beyaz(gitti)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Cum Haz 22, 2012 9:51 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt May 26, 2012 10:51 am
Mesajlar: 168
Vakit ayirip cevap yazan arkadaslarin tumune tesekkur ederim. Ancak bu kullanim seklinin motora hasar verip vermedigi, veriyor ise nasil bir hasar verdigi ile ilgili soruma halen cevap alamadim.

_________________
Ömür Dediğin Bir Gündür,O Da Bugündür

Murat

CBF 150
NC 700 X


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Cmt Haz 23, 2012 6:30 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Kas 20, 2006 8:39 am
Mesajlar: 2226
Konum: İstanbul / Küçükyalı
Motosikleti freni dışında vites kutusu, debriyaj balataları ve zincir/şaft ile durdurmaya çalışmak bu parçalar üzerinde ek bir yük demektir; dolayısıyla bu parçaların ömürleri kısalacaktır. Ben de şunu anlamadım hiç zararı yoksa, yapmaya devam edecek misiniz?

_________________
Boğaç Güzey
RoSPA & DIAmond Examiner, Master Trainer.
Ducati Multistrada DVT 1200ST, Ducati Multistrada 1200S, Yamaha X-Max 250


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Pzr Haz 24, 2012 3:40 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Eki 21, 2009 10:25 am
Mesajlar: 41
Canoncu yazdı:
Çok acil yavaşlamanın gerektiği panik frenlemede motor frenini(vites küçülterek yavaşlama) kullanamayabiliyorum.


Bunu yapmak zaten imkansız
panik fren yaptığımızda 2-3 saniyemiz var durmak için

bunu 1 saniyesini zaten tepki süresi ile geçiriyoruz.

kalan süre içinde debriyajı sık vitesi düşür debriyajı bırak motor kompresyona girsin yavaşlasın sonra yeniden debriyajı sık vitesi düşür debriyajı bırak şeklinde yapılan işlem için rossi bile vakit yetiremez.

panik ( çok acil yavaşlama- durma) en iyi ön - arka fren ve debriyaj sıkılarak yapılır.

_________________
Bir insanin bildigini zannettigi bir seyi ogrenmesi, imkansizdir (Epiktetos)

Kazasız günler dilekle olmaz, Eğitimle olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Pzr Haz 24, 2012 3:47 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Eki 21, 2009 10:25 am
Mesajlar: 41
muratyan yazdı:
Vakit ayirip cevap yazan arkadaslarin tumune tesekkur ederim. Ancak bu kullanim seklinin motora hasar verip vermedigi, veriyor ise nasil bir hasar verdigi ile ilgili soruma halen cevap alamadim.


Motoru durdurmak için frenleri kullandığınızda, fren diskleri sıkıp tekerleği yavaşlatır. Böylece hem yavaşlamış-durmuş olursunuz hemde motorun devri düşer ve durur.

Eğer motor freni ile bunu ani bir şekilde vites atıp debriyajı hızla bırakarak yaparsanız Başar ın bahsettiği gibi tekerlek devri ve motor devri arasındaki uyumsuzluktan dolayı düşük viteslerde arka tekerlek kilitlenebilir, debriyajı hızla bırakınca sürtünme aşırı bir şekilde meydana gelir, aktarma organları sert hareketler nedeni ile zorlanabilir.

Her zorlanma bir aşınmaya ve parçaların ömrünün azalmasına neden olabilir.

Bu işlemi 1-2 kere yaptığınızda bu olmaz belki ama devamlı normal fren yerine bu şekilde yavaşlamak fren balatalarından daha pahalıya mal olabilir.

_________________
Bir insanin bildigini zannettigi bir seyi ogrenmesi, imkansizdir (Epiktetos)

Kazasız günler dilekle olmaz, Eğitimle olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Pzt Haz 25, 2012 7:48 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Oca 12, 2009 8:57 am
Mesajlar: 709
Konum: Türkiye
muratyan yazdı:
Vakit ayirip cevap yazan arkadaslarin tumune tesekkur ederim. Ancak bu kullanim seklinin motora hasar verip vermedigi, veriyor ise nasil bir hasar verdigi ile ilgili soruma halen cevap alamadim.



Sevgili Kardeşim,

Bu kullanım şekli , senin kullanım sertliğine göre kısa veya uzun vadede motorunun aktarma organlarında gereksiz aşınmaya sebep olacaktır. Gereken hallerde yüksek devirde vites düşmek yerine sadece freni kullanman motorunun aktarma organlarının ömrünü uzatır.

Umarım yeterince net olabilmiştir.

Sevgilerimle

_________________
Okan Sinan OCAN



Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Pzt Haz 25, 2012 8:43 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Şub 12, 2008 9:04 am
Mesajlar: 4943
Konum: ***Alone Ambassador*** Atakoy, Mobil Alabama US, Yalikavak, Antakya
Benim burada yazilanlardan anladigim;

Motorumuzun torkunu aktaran parcalari, bu gucu gaz verdigimizde aktarirken, zarar gormeyip, sadece gaz kestigimizde yani pozitif torkla zarar gormezken, negatif torktan mi zarar goruyorlar?

Aklima gelen ikinci soru da, vites kuculterek yavaslamada debriyaji normal adam gibi birakirsak, motorumuzun uretebilecegi negatif ve pozitif tork sinirlari asilmis ve artik o torku aktaracak parcalar zarar gorecek hale mi gelmis olur?

Bu durumda Viraj oncesi hazirliklarda anlatilan konumlanma, hiz, vites ve ivmelenmeyi nasil yapiyorsunuz?

Ben viraja gore konumlanirken, hizimi da ayarliyor ve vitesimi ona gore degistirip, orada cikan torku tekerime aktariyor ve bu pozisyonumu koruyorum, taa ki cikisi gorene kadar.

Yoksa viraj gorundugunde ya da yavaslamam gerektiginde, once fren yapip, motorun devrini dusurmesini ve tepkilerini yumusatarak, aktarma organlarina neredeyse "0" a yakin bir tepki ile geecerek ondan sonra yapmam gerekenleri yapacak olursam, siz beni cok beklersiniz yollarda... Eh anca gelirim :green:

Otomatik arabalarin nasil vites degistirdigine bakarsak, vites kullaniminin nasil olmasi gerektigi orada bariz bir sekilde gozlemlenebilir. Otomobilde bile olabilir.

Otomatik sanzimani inceledigimizde Honda guzel bir video ile aciklamisti saniyorum Crosstourer ile ilgili idi video. Arac, bir vitesde iken bir sonra degistirilmek istenen vites dislisi de o devreye katiliyor ve cikilmak istenen vites dislisi bir sure icinde devreden cikiyordu. O arada gaz ile ilgili hicbir hareket yapmiyor surucu...Motor devrinin dusmedigi anlarda aktarma organlari zarar gormedigine gore, vites degistirirken de motor devrini sabit tutabilirsek, o durumda debriyaji biraktigimizda aktarma organlarina ekstra bir tepki yuklemiyecegiz ve boylece istedigimizi elde etmis olacagiz.

http://www.youtube.com/watch?v=rS1j_-ya1ds

Elbette once motosiklet uzerinde ne kadar vakit gecirdigimize bagli olarak, bu hem zaman hem Km olarak boyledir, oncelikle normal vites kucultmeleri ile motora zarar vermeden, bu konforu manual olarak elde edecek deneyimi kazanmak gerekecektir.

Burada degindigim konu elbette fren kullanmiyacagiz anlaminda degildir. Bu islemler yuzey, ya da hizimiz, ve ilgili hava sartlari gerektirdiginde kullanilmak uzere deneyimlenmeli ve pratik saglanmalidir.

_________________
Hakki Orun
Vision Liner
The Member of RoSPA RoADAR by ART
Turkiyede yol ve trafik sartlarindan dolayi motor kullanmayi biraktim
Motorum sadece CRF 250 L
http://www.orunbrothers.webs.com


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Pzt Haz 25, 2012 6:02 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Oca 12, 2009 8:57 am
Mesajlar: 709
Konum: Türkiye
cosmos yazdı:

Bu durumda Viraj oncesi hazirliklarda anlatilan konumlanma, hiz, vites ve ivmelenmeyi nasil yapiyorsunuz?




gazı kapatıyos (HIZ)
yetmediyse frene dokanıyos (HIZ)
Hedeflenen hızı yakalayınca fites kolunun tepesine tepesine tekme atıyos taaaki motur ideal devir bandına ulaşana kadar depikliyos. (FİTES AŞAMASI)
Viraja dalıyos gazı köklüyos (İVMELENME)

Anlamadıysan bidaa annatayımmı abey :canim:

_________________
Okan Sinan OCAN



Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Pzt Haz 25, 2012 8:31 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Şub 12, 2008 9:04 am
Mesajlar: 4943
Konum: ***Alone Ambassador*** Atakoy, Mobil Alabama US, Yalikavak, Antakya
Sen onu bosver de, Bodruma ne zaman geliyos? :canim:

_________________
Hakki Orun
Vision Liner
The Member of RoSPA RoADAR by ART
Turkiyede yol ve trafik sartlarindan dolayi motor kullanmayi biraktim
Motorum sadece CRF 250 L
http://www.orunbrothers.webs.com


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Pzt Haz 25, 2012 8:40 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Pzr Ara 16, 2007 3:55 pm
Mesajlar: 4040
Okan gelirse ben de gelirim... ama Kas üstünden! :green:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Pzt Haz 25, 2012 8:49 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Oca 12, 2009 8:57 am
Mesajlar: 709
Konum: Türkiye
Ali Sarialtun yazdı:
Okan gelirse ben de gelirim... ama Kas üstünden! :green:


Ali abi gelirse Nuri abimde gelir o zaman bende gelirim :)

_________________
Okan Sinan OCAN



Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Sal Haz 26, 2012 4:52 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Şub 12, 2008 9:04 am
Mesajlar: 4943
Konum: ***Alone Ambassador*** Atakoy, Mobil Alabama US, Yalikavak, Antakya
Haydi o zaman Kas uzerinden Bodrum Fites Senliklerine gidiyos.

_________________
Hakki Orun
Vision Liner
The Member of RoSPA RoADAR by ART
Turkiyede yol ve trafik sartlarindan dolayi motor kullanmayi biraktim
Motorum sadece CRF 250 L
http://www.orunbrothers.webs.com


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Sal Haz 26, 2012 1:05 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Oca 12, 2009 8:57 am
Mesajlar: 709
Konum: Türkiye
29 Haziran - 9 Temmuz arası Antalyada eğitimde olacağım (almaya değil vermeye gidicem :green: :green: :green: :green: :green: ) orayı halledince harika olabilir Ali abiiii yap programı beyaz saçlı RoSPA nın evini basmaya gidiyosss. :green: :green: :green: :green: :green: :green:

_________________
Okan Sinan OCAN



Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 60 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye