CBF Türkiye Motosiklet Grubu Forumları

Grubumuz faaliyetlerini askıya almıştır!
Zaman: Çrş Ağu 15, 2018 3:39 pm

Tüm zamanlar UTC


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 60 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: Sal Haz 26, 2012 8:57 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Pzr Ara 16, 2007 3:55 pm
Mesajlar: 4040
Dikkat edilirse Okan "yüksek devirlerde vites düsürme yoluna gidilirse" diye yazmis ve bunda dogal olarak hakli.
Normal sekilde vites düsürmeye ve motor freninden faydalanmaya kimsenin itirazi olmaz zaten! :wink:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Çrş Haz 27, 2012 9:10 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Ara 07, 2010 12:10 pm
Mesajlar: 21
acunal yazdı:
denbo yazdı:
acunal yazdı:
BasarGUVEN yazdı:
Zaten dik durması mucize olan...


Aldığım sınırlı sayıdaki eğitimlerde bana anlatılan, motosikletin dik durmasının (dik olarak ilerlemesinin) mucizeden ziyade fizik kuralı olduğuydu. :rolleyes:


De get len. Koskoca Komünist parti üyesinden iyi mi bilecen? Motor freniyse motor freni, vites freniyse vites freni. Kurcalama fazla, he de. :p



Not:Başar bey, sakın yanlış anlamayın. Amacım laf atmak falan değil. İlk yıldızı Güven'de gördüğümden beri bu iğrenç espriyi yapıyorum. Bir de şişmana takılmak amaç.


Aşırı kaslı ve iri kemikliyim, mucizelere inanmam :p


Yahu amma takıldınız mucize lafına. Yarım yamalak bilgilerden yarım sayfa copy/paste yapıp okumaktan bezdireceğime, mucize dedim geçtim. Motosikletin nasıl dik duruğunun; konu ile direk ilglisi olmadığı gibi, fizik profesörü olmadığımız için pek de mühim olmadığı kanısı ile beraber, tekerlek dönünce dik duruyo işte'nin yeterli bir bilgi olduğunu düşünüyorum... :)

Peki madem o mucize değil uçaklar nasıl uçuyor, hadi bunu açıklayın :
Resim

Aşınma konusuna gelince; metaller ile ilgili bir uzmanlığım yok ama netice de motosiklet parçalarının ömürlerinin metal yorgunluğu ve aşınma ile tükendiğinden yola çıkarsak... Bir zincirin tek yöne çekilmesinin, ileri-geri zorlanmasından daha az yıpratacağı (metal yorgunluğu) konusunu tartışmaya gerek yok diye düşünüyorum. Zira son zincirli motorumda özel bir çaba göstermeden 60.000 km den fazla yolu orjinal zinciri ile yaptım, alan arkadaşım 10.000 km daha gitti sattı motoru... Konunun uzmanı olmasam da benzer şeyler kalan aktarma organları ile ilgili de geçerli olacaktır diye düşünüyorum.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Çrş Haz 27, 2012 9:53 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Mar 29, 2010 12:32 pm
Mesajlar: 1475
BasarGUVEN yazdı:
acunal yazdı:
denbo yazdı:
acunal yazdı:
BasarGUVEN yazdı:
Zaten dik durması mucize olan...


Aldığım sınırlı sayıdaki eğitimlerde bana anlatılan, motosikletin dik durmasının (dik olarak ilerlemesinin) mucizeden ziyade fizik kuralı olduğuydu. :rolleyes:


De get len. Koskoca Komünist parti üyesinden iyi mi bilecen? Motor freniyse motor freni, vites freniyse vites freni. Kurcalama fazla, he de. :p



Not:Başar bey, sakın yanlış anlamayın. Amacım laf atmak falan değil. İlk yıldızı Güven'de gördüğümden beri bu iğrenç espriyi yapıyorum. Bir de şişmana takılmak amaç.


Aşırı kaslı ve iri kemikliyim, mucizelere inanmam :p


Yahu amma takıldınız mucize lafına. Yarım yamalak bilgilerden yarım sayfa copy/paste yapıp okumaktan bezdireceğime, mucize dedim geçtim. Motosikletin nasıl dik duruğunun; konu ile direk ilglisi olmadığı gibi, fizik profesörü olmadığımız için pek de mühim olmadığı kanısı ile beraber, tekerlek dönünce dik duruyo işte'nin yeterli bir bilgi olduğunu düşünüyorum... :)

Peki madem o mucize değil uçaklar nasıl uçuyor, hadi bunu açıklayın :
Resim

Aşınma konusuna gelince; metaller ile ilgili bir uzmanlığım yok ama netice de motosiklet parçalarının ömürlerinin metal yorgunluğu ve aşınma ile tükendiğinden yola çıkarsak... Bir zincirin tek yöne çekilmesinin, ileri-geri zorlanmasından daha az yıpratacağı (metal yorgunluğu) konusunu tartışmaya gerek yok diye düşünüyorum. Zira son zincirli motorumda özel bir çaba göstermeden 60.000 km den fazla yolu orjinal zinciri ile yaptım, alan arkadaşım 10.000 km daha gitti sattı motoru... Konunun uzmanı olmasam da benzer şeyler kalan aktarma organları ile ilgili de geçerli olacaktır diye düşünüyorum.


Aslinda takilmak degil de bu motor freni konusunu ayrintili anlatip, 2 tekerlekli araclarin gitmesini mucize deyip gecistirmissiniz. Neyse bu ucak cizimi iyiymis, bunun motosiket icin olani var mi acaba :?: musait olunca bir arastirayim bakalim.

_________________
İlker Acunal

Motorsuz motorcu

Yeşil yeşil dolarlar cüzdanıma dolarlar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Çrş Haz 27, 2012 11:17 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Pzr Ara 16, 2007 3:55 pm
Mesajlar: 4040
BasarGUVEN yazdı:
Aşınma konusuna gelince; metaller ile ilgili bir uzmanlığım yok ama netice de motosiklet parçalarının ömürlerinin metal yorgunluğu ve aşınma ile tükendiğinden yola çıkarsak... Bir zincirin tek yöne çekilmesinin, ileri-geri zorlanmasından daha az yıpratacağı (metal yorgunluğu) konusunu tartışmaya gerek yok diye düşünüyorum. Zira son zincirli motorumda özel bir çaba göstermeden 60.000 km den fazla yolu orjinal zinciri ile yaptım, alan arkadaşım 10.000 km daha gitti sattı motoru... Konunun uzmanı olmasam da benzer şeyler kalan aktarma organları ile ilgili de geçerli olacaktır diye düşünüyorum.

Arkadasim imzandaki sembollere bakilirsa baya bi egitim almissin belli ve tabi paylasim guzeldir ama "mutevazilik" sinirlari icinde daha guzeldir!
Metal yorgunlugu sadece biyerlerinde zayif bi noktasi olan metallerde ortaya cikar, oyle olmasa heralde her an asagi yukari esneyen kanatlariyla 40 senedir ucan ucaklar olmazdi (madem ucaktan acildi laf diye soyluyorum).
Bunun motor zinciriyle hic alakasi olamaz, ayrica 60.000km ayni zincirle gitmekte hic bir ilginclik goremiyorum ben sahsen, aksine surus bicimi hakkinda ciddi suphelerim olusuyor cunku bu normal bir surus bicimi gostergesi degil!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Çrş Haz 27, 2012 11:35 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Kas 20, 2006 8:39 am
Mesajlar: 2226
Konum: İstanbul / Küçükyalı
Amaç sadece yavaşlamak ise, doğru viteste giden bir motorun sadece gazının kısılmasıyla yavaşlayacağı konusunda da hemfikir olabilirmişsiniz gibi hissediyorum.
Keza durmanın ve hatta panik freninde ayrı uygulamalar olduğunu düşündüğünüzü düşünmekten kendimi alamıyorum. :)

_________________
Boğaç Güzey
RoSPA & DIAmond Examiner, Master Trainer.
Ducati Multistrada DVT 1200ST, Ducati Multistrada 1200S, Yamaha X-Max 250


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Çrş Haz 27, 2012 1:35 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Ara 07, 2010 12:10 pm
Mesajlar: 21
Ali Sarialtun yazdı:
BasarGUVEN yazdı:
Aşınma konusuna gelince; metaller ile ilgili bir uzmanlığım yok ama netice de motosiklet parçalarının ömürlerinin metal yorgunluğu ve aşınma ile tükendiğinden yola çıkarsak... Bir zincirin tek yöne çekilmesinin, ileri-geri zorlanmasından daha az yıpratacağı (metal yorgunluğu) konusunu tartışmaya gerek yok diye düşünüyorum. Zira son zincirli motorumda özel bir çaba göstermeden 60.000 km den fazla yolu orjinal zinciri ile yaptım, alan arkadaşım 10.000 km daha gitti sattı motoru... Konunun uzmanı olmasam da benzer şeyler kalan aktarma organları ile ilgili de geçerli olacaktır diye düşünüyorum.

Arkadasim imzandaki sembollere bakilirsa baya bi egitim almissin belli ve tabi paylasim guzeldir ama "mutevazilik" sinirlari icinde daha guzeldir!
Metal yorgunlugu sadece biyerlerinde zayif bi noktasi olan metallerde ortaya cikar, oyle olmasa heralde her an asagi yukari esneyen kanatlariyla 40 senedir ucan ucaklar olmazdi (madem ucaktan acildi laf diye soyluyorum).
Bunun motor zinciriyle hic alakasi olamaz, ayrica 60.000km ayni zincirle gitmekte hic bir ilginclik goremiyorum ben sahsen, aksine surus bicimi hakkinda ciddi suphelerim olusuyor cunku bu normal bir surus bicimi gostergesi degil!


Yazım tarzınız itibariyle, ileri sürüş teknikleri ve uluslararası sertifikasyonlar konusunda bilgisiz olduğunuzu düşünüyorum, bu sebeple de saygı sınırları içinde kalmanızı rica ve tercih ederim.

Sizinle ortak bir nokta da buluşamayacağımız da aşikar ancak, uzun süredir havacılık sektöründeyim çalışıyorum ve 40 senedir uçan (müzelik olur gerçi) uçakların değişen parçalarının listesini görürseniz eminim fikriniz değişir. Hatta yanlış hesaplanmış, sürekli kısa mesafede uçtuğu için günde 3-4 iniş gerçekleştiren uçağın başka faktörler olsa da aslen METAL YORGUNLUĞU sebebi ile kaza geçirdiği (gövedenin bir kısmının uçaktan ayrıldığı) örnek bile var.

Kopan, hatta hareket halinde dişliden kurtulacak kadar esneyen zincirlerin orantısız (bazı zincir parçalarının diğerinden fazla) uzamasının sebebi gaza ve kompresyona yüklenmek değil ise sizce nedir merak ettim?

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Çrş Haz 27, 2012 1:54 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Nis 01, 2008 9:05 am
Mesajlar: 2291
Konum: Istanbul / Bostancı
BasarGUVEN yazdı:
Kopan, hatta hareket halinde dişliden kurtulacak kadar esneyen zincirlerin orantısız (bazı zincir parçalarının diğerinden fazla) uzamasının sebebi gaza ve kompresyona yüklenmek değil ise sizce nedir merak ettim?


amacım polemik değil meraktan hakikaten ama şimdi anlamadım yani gaz da mı açmak da mı sorun oldu şimdi?? :shock:
Nasıl süreceğiz biz bu aletleri peki :weird:

_________________
"Specialist"
Emre Türkeli

S.Tenere
XT1200Z


_________________________________________________________________________
... / ER6N / CBF600 / 1200GS / CBF1000F / Versys1000 / CRF250L


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Çrş Haz 27, 2012 1:58 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Eki 12, 2006 2:03 pm
Mesajlar: 4502
Konum: CADDEBOSTAN
Specialist yazdı:
BasarGUVEN yazdı:
Kopan, hatta hareket halinde dişliden kurtulacak kadar esneyen zincirlerin orantısız (bazı zincir parçalarının diğerinden fazla) uzamasının sebebi gaza ve kompresyona yüklenmek değil ise sizce nedir merak ettim?


amacım polemik değil meraktan hakikaten ama şimdi anlamadım yani gaz da mı açmak da mı sorun oldu şimdi?? :shock:
Nasıl süreceğiz biz bu aletleri peki :weird:


Sorun değil de Başar beyin demek istediği, elbette yanlış anlamadıysam, gaz açmak ve kompresyona bindirmek, metale yük bindirdiğinden, zamanla bu yüklerin sonucunda metal yorgunluğu oluşuyor ve zincir hopppaaaaa oluyor.

Ulen bir şeyi anlamıyorsunuz be.

Bu arada, kullandığın Türkçe'ye çakayım. Seni mezun eden ilkokul öğretmenine de... :green:

_________________
Deniz "denbo"Börtecene
CBF1000F "Beyaz" Hem de karbon Leo'lu.
Türk insanı para gibi olmalı; ışığa tuttuğunda içinde ATATÜRK yoksa, sahtedir.


En son denbo tarafından Çrş Haz 27, 2012 1:59 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Çrş Haz 27, 2012 1:58 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Pzr Ara 16, 2007 3:55 pm
Mesajlar: 4040
"ileri sürüs teknigi" öyle mi! Peki gaz ve kompresyon'u kullanmadan motor sürmenin ne alemi var? Gidip çim biçme makinasi sürerim daha iyi! Bu mu yani ileri teknik???
Bir de bu ileri teknikler/ uluslar arasi bilmemneler yazi biçimden mi anlasiliyor ki benim bilgisiz oldugum ortaya cikti! Burda saygisizlik ve "kibirlenme" kimden geliyor acaba???

Söylemler hep ikilem dolu; hem zamanla mecbur metal yorgunlugu olur deniyor hem de "ben 60000km. yaptim ayni zincirle" deniyor! E niye o zaman degistirilmedi zincir madem öyleydi? Uçaklar ve ayni zamanda araçlarda da zamani gelince parçalar degisir bunu bilmek icin o endustiride çalismaya gerek yok ve bunun yine metal yorgunluguyla alakasi yok, bildigin asinma ve eskimeden kaynakli.

Madem zincirlerdeki orantisiz gevseme kopma gibi seyleri de "bildigim kadariyla" söyleyim:
Gerginlik ayarindan sonra penç sıkma olabilir, zincir degistirirken disli degistirmemekten olabilir, kirli zincirle gezmekten olabilir olabilir de olabilir ama heralde kompresyandon veya gazlamadan olamaz! Olan eskime ve asinmadir bu da olacak elbet,,, binilsin diye yapilmis bu alet oksansin diye degil!


En son asrltn tarafından Çrş Haz 27, 2012 2:02 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Çrş Haz 27, 2012 2:01 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Nis 01, 2008 9:05 am
Mesajlar: 2291
Konum: Istanbul / Bostancı
denbo yazdı:
Specialist yazdı:
BasarGUVEN yazdı:
Kopan, hatta hareket halinde dişliden kurtulacak kadar esneyen zincirlerin orantısız (bazı zincir parçalarının diğerinden fazla) uzamasının sebebi gaza ve kompresyona yüklenmek değil ise sizce nedir merak ettim?


amacım polemik değil meraktan hakikaten ama şimdi anlamadım yani gaz da mı açmak da mı sorun oldu şimdi?? :shock:
Nasıl süreceğiz biz bu aletleri peki :weird:


Sorun değil de Başar beyin demek istediği, elbette yanlış anlamadıysam, gaz açmak ve kompresyona bindirmek, metale yük bindirdiğinden, zamanla bu yüklerin sonucunda metal yorgunluğu oluşuyor ve zincir hopppaaaaa oluyor.

Ulen bir şeyi anlamıyorsunuz be.

Bu arada, kullandığın Türkçe'ye çakayım. Seni mezun eden ilkokul öğretmenine de... :green:


onu anladık! :green: sen de tezatı anlamamışsın yazımdaki (ama şimdi tekrar okuyunca aceleden öyle bir yazmışım ki ben bile anlamadım ne demek istediğimi)

yani o zaman kompresyon zarar verir, gaz açmak zarar verir... ne anlamı kaldı neden biniyoruz bunlara gazlamicaksak? (arada bir de olsa yani) :green:

Şimdi Ali Abi'nin yazısını okudum da, zaten kendisi demek istediğimi açıkça söylemiş :canim:

_________________
"Specialist"
Emre Türkeli

S.Tenere
XT1200Z


_________________________________________________________________________
... / ER6N / CBF600 / 1200GS / CBF1000F / Versys1000 / CRF250L


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Çrş Haz 27, 2012 2:06 pm 
Çevrimdışı
Forum Moderatörü
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Ağu 07, 2011 8:21 pm
Mesajlar: 2131
Konum: Istanbul
:popcorn:

_________________
CBF 600


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Çrş Haz 27, 2012 2:17 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Eki 12, 2006 2:03 pm
Mesajlar: 4502
Konum: CADDEBOSTAN
Benim anlamadığım şu; neyi paylaşamıyorsunuz? Üretici ne diyor? En azından benim üreticim diyor ki; 36,000 kilometreyi doldurduğunda zincir ve dişlini değiştir. Eh, ben de öyle yapıyorum. Yorulan metalleri de kaale almıyorum. :p

Gaz açmak ve kompresyona bindirmek zarar veriyor elbette. Ama, bu zarar belli zaman sonra oluyor. İşte bundan dolayı set değiştirtiyorlar adama. Haaa, bana göre biraz önce oluyor ama o da firmaların göz hakkı diye düşünüyorum. Şerefsizler. :green:

_________________
Deniz "denbo"Börtecene
CBF1000F "Beyaz" Hem de karbon Leo'lu.
Türk insanı para gibi olmalı; ışığa tuttuğunda içinde ATATÜRK yoksa, sahtedir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Çrş Haz 27, 2012 4:23 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Şub 12, 2008 9:04 am
Mesajlar: 4943
Konum: ***Alone Ambassador*** Atakoy, Mobil Alabama US, Yalikavak, Antakya
denbo yazdı:
Benim anlamadığım şu; neyi paylaşamıyorsunuz? Üretici ne diyor? En azından benim üreticim diyor ki; 36,000 kilometreyi doldurduğunda zincir ve dişlini değiştir. Eh, ben de öyle yapıyorum. Yorulan metalleri de kaale almıyorum. :p

Gaz açmak ve kompresyona bindirmek zarar veriyor elbette. Ama, bu zarar belli zaman sonra oluyor. İşte bundan dolayı set değiştirtiyorlar adama. Haaa, bana göre biraz önce oluyor ama o da firmaların göz hakkı diye düşünüyorum. Şerefsizler. :green:

Iste budur! Haydi artik gerceklerle yuzlesin bu konunun baska bir yani kalmadi zaten, tartisacak. Bundan sonrasi doktora tezine artik.

Haydi kizlar okula! :green:

Ikinci dersde Tek teker calisacagiz. Hahahahahaaaa... :supz: :green:

_________________
Hakki Orun
Vision Liner
The Member of RoSPA RoADAR by ART
Turkiyede yol ve trafik sartlarindan dolayi motor kullanmayi biraktim
Motorum sadece CRF 250 L
http://www.orunbrothers.webs.com


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Cum Haz 29, 2012 9:36 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Pzt Haz 25, 2012 11:40 pm
Mesajlar: 116
Konum: istanbul kadıköy
denbo yazdı:
Benim anlamadığım şu; neyi paylaşamıyorsunuz? Üretici ne diyor? En azından benim üreticim diyor ki; 36,000 kilometreyi doldurduğunda zincir ve dişlini değiştir. Eh, ben de öyle yapıyorum. Yorulan metalleri de kaale almıyorum. :p

Gaz açmak ve kompresyona bindirmek zarar veriyor elbette. Ama, bu zarar belli zaman sonra oluyor. İşte bundan dolayı set değiştirtiyorlar adama. Haaa, bana göre biraz önce oluyor ama o da firmaların göz hakkı diye düşünüyorum. Şerefsizler. :green:


ne freni kullanıyorum ne de vites düşürüp kompresyonla yavaşlamayı uygun vites te uygun hızda giderek yavaşlamak için önceden gaz keserek uygun hızda uygun vitese geçerek böylelikle fren leri daha az kullanarak ve motor kompresyonuna gerek kalmadan çok rahat ça kullanılabiliyor :lol: bu ara da frenlerin daha doğrusu tutmayacağına kanaat getirdiğinizde örnek önünüzde bir kaza oldu ve frenlerle yavaşlamanız mumkun değil işte burda motor kompresyonu devreye giere ve hayat kurtarır olması gereken de budur acil durumlar hariç kullanmam :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: Cum Haz 29, 2012 9:58 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eki 17, 2011 7:33 am
Mesajlar: 433
Konum: Ataköy / İstanbul
Tek bir doğrusu olmalı bu konunun ama net bir cevap yok.
Japonlar debriyajı durmadan önce çekin diyor.
İngilizi , Almanı debriyajı çek ve frenle diyor.

Yarışçılara bakarsak , bizim yapacağımız panik frenin kuvvetine eşdeğer frenlemeleri her seferinde yapıyorlar. Debriyajı çekeni daha görmedim. Belki de ben yanlış izliyorum.

_________________
Osman Oğuz Hanedar
Honda Nc 700 X 2013
Honda Cbf 600 S 2007
Kawasaki Ninja 250 2011
0 Rh (+)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 60 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye