CBF Türkiye Motosiklet Grubu Forumları

Grubumuz faaliyetlerini askıya almıştır!
Zaman: Çrş Ağu 15, 2018 3:39 pm

Tüm zamanlar UTC


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 32 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Çrş Haz 27, 2012 8:59 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt May 26, 2012 10:51 am
Mesajlar: 168
Arkadaşlar merhaba,
Sürekli duyduğum vibrasyon olayını internette biraz araştırdım. Ancak her kafadan bir şey çıkmış.
Temel olarak vibrasyonun motorun hareketi ile oluşan titreşim olduğunu biliyorum. Ancak vibrasyonun çok olması sürüş özelliklerini olumsuz veya varsa olumlu (masaj yapma özelliği gibi :wink: ) etkilemesi açısından değerlendirmenizi rica ediyorum.

Bir de bazı motorlarda çok, bazı motorlarda az olmasının sebebi nedir acaba? Tamam bunun tenoloji ile alakası olduğu çok açık ancak nasıl bir teknoloji kullanarak bu titreşim azaltılıyor ve bu çok ileri bir teknoloji midir ki tüm üreticiler bu teknolojiyi kullanmıyor.

Yine çok uzattım galiba :aglak: . son olarak silindir sayısı arttıkça titreşim azalmakta mıdır? yada şöyle de sorulabilir, hangi tip motorlarda vibrasyon az olur (V, boxer, sıralı vb.)

Cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

_________________
Ömür Dediğin Bir Gündür,O Da Bugündür

Murat

CBF 150
NC 700 X


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Çrş Haz 27, 2012 10:35 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Tem 02, 2009 11:35 pm
Mesajlar: 4066
Titreşim neden oluşur derseniz (basitleştirirsek),bildiğiniz üzere silindir içinde hareket eden bir piston vardır. Motor çalıştığı sürece yanmanın etkisiyle bu piston aşağı yukarı hareket eder,devir yükseldikçe de -doğal olarak- bu hareket hızlanır. Normal motorlarda silindir sayısı arttıkça titreşim azalmasının sebebi de her silindirin zamanlamasının dengelenmiş olmasıdır.

Misal veriyorum,siz dört silindiri de aynı anda ateşlettirirseniz tadından yenmez. Fakat 1-3-4-2 şeklinde ateşlettirirseniz birinci silindirin salınımını -hemen ardından ateşlenen- üçüncü silindirin salınımı minimize eder. Yani bir sağdan bir soldan vurursanız salınım,yani vibrasyon,yani titreşim azalır. Yine bu nedenden silindir hacmi (silindir başına) büyüdükçe titreşimin artması beklenir. 600cc hacminde tek silindirli bir motorun titreşimi,doğal olarak 150cc hacminde tek silindirli bir motordan daha fazla olacaktır. Çünkü silindir hacmi büyümüştür,piston üzerindeki güç artmıştır.

Tabii ki teknolojinin nimetlerinden faydalanıyorlar,damper sistemleri kullanıyorlar,motordaki titreşimin sürücüye geri dönüşünü azaltıyorlar. Yani aslında titreşim azalmıyor,sadece sürücüyü etkilemiyor. Bunun dışında titreşime neden olacak -motorun çalışmasıyla ilgili- birçok etken mevcut tabii,bunlar da doğru kullanılırsa titreşimi minimize etmek mümkün,ama kafa karıştırmamak adına temelini yazdım. Boxer motorlarda ise pistonlar yatay çalıştığından titreşim haliyle daha fazladır. V motorlarda ise silindirler V şeklinde durur,genelde silindir sayısı fazla olan motorları boyut olarak kaput altına sığdırabilmek adına tasarlanırlar. Bir de Ducati'nin kullandığı L motorlar var.

Genel olarak titreşim,el uyuşması yapabilir,rahatsızlık verir,çok sık ve çok uzun süreler maruz kalınırsa muhtemelen karpal tünel sendromuna kadar da götürebilir.

_________________
B777 Pilot | Instructor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Prş Haz 28, 2012 6:27 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt May 26, 2012 10:51 am
Mesajlar: 168
martin yazdı:
Titreşim neden oluşur derseniz (basitleştirirsek),bildiğiniz üzere silindir içinde hareket eden bir piston vardır. Motor çalıştığı sürece yanmanın etkisiyle bu piston aşağı yukarı hareket eder,devir yükseldikçe de -doğal olarak- bu hareket hızlanır. Normal motorlarda silindir sayısı arttıkça titreşim azalmasının sebebi de her silindirin zamanlamasının dengelenmiş olmasıdır.

Misal veriyorum,siz dört silindiri de aynı anda ateşlettirirseniz tadından yenmez. Fakat 1-3-4-2 şeklinde ateşlettirirseniz birinci silindirin salınımını -hemen ardından ateşlenen- üçüncü silindirin salınımı minimize eder. Yani bir sağdan bir soldan vurursanız salınım,yani vibrasyon,yani titreşim azalır. Yine bu nedenden silindir hacmi (silindir başına) büyüdükçe titreşimin artması beklenir. 600cc hacminde tek silindirli bir motorun titreşimi,doğal olarak 150cc hacminde tek silindirli bir motordan daha fazla olacaktır. Çünkü silindir hacmi büyümüştür,piston üzerindeki güç artmıştır.

Tabii ki teknolojinin nimetlerinden faydalanıyorlar,damper sistemleri kullanıyorlar,motordaki titreşimin sürücüye geri dönüşünü azaltıyorlar. Yani aslında titreşim azalmıyor,sadece sürücüyü etkilemiyor. Bunun dışında titreşime neden olacak -motorun çalışmasıyla ilgili- birçok etken mevcut tabii,bunlar da doğru kullanılırsa titreşimi minimize etmek mümkün,ama kafa karıştırmamak adına temelini yazdım. Boxer motorlarda ise pistonlar yatay çalıştığından titreşim haliyle daha fazladır. V motorlarda ise silindirler V şeklinde durur,genelde silindir sayısı fazla olan motorları boyut olarak kaput altına sığdırabilmek adına tasarlanırlar. Bir de Ducati'nin kullandığı L motorlar var.

Genel olarak titreşim,el uyuşması yapabilir,rahatsızlık verir,çok sık ve çok uzun süreler maruz kalınırsa muhtemelen karpal tünel sendromuna kadar da götürebilir.


Değerli bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Yazdığınızı okuyunca açıkçası boxer motorlada titreşimin daha az olmasını beklerdim. Sonuçta silindirler karşılıklı çalışyor ve birinin oluşturduğu titreşimi karşısındakinin suspanse etmesini bekliyor insan. Anladığım kadarı ile uzun yolda vibrasyon çok can sıkıcı olabiliryor. Uzun yolda vibrasyonun etkisini azaltmak için bir tavsiyeniz olur mu acaba? Tabi karpal tünel sendromu ciddi bir sıkıntı. Bunu önlemek için uzun süreli kullanımda aralıklarla yapılması gereken hareketler var mıdır? Zira bu rahatsızlığın aşırı bilgisayar kullanımı sonrası bilekler ve parmaklarda oluştuğunu ve aralıklarla elleri hareket ettirmek gerektiğini biliyorum. Ancak motorda tüm vücudumuz bu titreşime maruz kalıyor. Ciddi bir rahatsızlığa sebep olabilir.

Ayrıca bahsettiğiniz L motorlarıda çok merak ettim. Hemen araştırmaya başlıyorum :tonqe:

_________________
Ömür Dediğin Bir Gündür,O Da Bugündür

Murat

CBF 150
NC 700 X


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Prş Haz 28, 2012 8:05 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Eki 04, 2007 8:07 am
Mesajlar: 4862
Konum: TÜRKİYE
muratyan yazdı:
Yazdığınızı okuyunca açıkçası boxer motorlarda titreşimin daha az olmasını beklerdim. Sonuçta silindirler karşılıklı çalışyor ve birinin oluşturduğu titreşimi karşısındakinin suspanse etmesini bekliyor insan.


Sonuçta, 2 silindir. Vibrasyon kaçınılmaz.

_________________
---------
Huzur.
Ve hayalim.

GSM:05322517681
ates@ates.tc
yilki@ates.tc


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Prş Haz 28, 2012 8:27 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Oca 06, 2012 4:15 pm
Mesajlar: 1543
Konum: KARŞIYAKA
ATEŞ yazdı:
muratyan yazdı:
Yazdığınızı okuyunca açıkçası boxer motorlarda titreşimin daha az olmasını beklerdim. Sonuçta silindirler karşılıklı çalışyor ve birinin oluşturduğu titreşimi karşısındakinin suspanse etmesini bekliyor insan.


Sonuçta, 2 silindir. Vibrasyon kaçınılmaz.


1200gs titriyor mu yani Ateş abi ?

_________________
MUSTAFA TOPTAL
KARŞIYAKA / İZMİR
0507 698 72 92


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Prş Haz 28, 2012 8:34 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Eki 04, 2007 8:07 am
Mesajlar: 4862
Konum: TÜRKİYE
Tabi ki 4 silindirli CBF le kıyasladığında vibrasyon oluyor.
Göreceli bir kavram biraz da vibrasyon.
Tek silindir 650 GS'e göre ise 1200 GS, pamuk gibi.

_________________
---------
Huzur.
Ve hayalim.

GSM:05322517681
ates@ates.tc
yilki@ates.tc


En son ATEŞ tarafından Prş Haz 28, 2012 10:39 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Prş Haz 28, 2012 8:45 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Oca 06, 2012 4:15 pm
Mesajlar: 1543
Konum: KARŞIYAKA
ATEŞ yazdı:
Tabi ki 4 silindirli CBF le kıyasladığında vibrasyon oluyor.
Göreceli bir kavram birazda vibrasyon.
Tek silindir 650 GS'e göre ise 1200 GS, pamuk gibi.


1200 GS alma arifesindeyken bunu öğrenmem hiç iyi olmadı.
Madem vibrasyon var ben almiyim o zaman :)

Dediğin gibi Ateş abi tamamen göreceli bir kavram , kimilerine göre cbf 150 de vibrasyon var ama bana göre yok.

Şaka bir yana bu 2008 sonrası çıkan çift silindirli 650 GS'ler çok güzel duruyor.1200 GS'in yavrusu gibi.Fiyatıda umarım şubat , mart aylarına kadar istediğim rakamlara düşer.Düşmezsede bütçemize uygun olana bakacağız artık :neutral:

_________________
MUSTAFA TOPTAL
KARŞIYAKA / İZMİR
0507 698 72 92


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Prş Haz 28, 2012 8:47 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Kas 20, 2006 8:39 am
Mesajlar: 2226
Konum: İstanbul / Küçükyalı
muratyan yazdı:
Ayrıca bahsettiğiniz L motorlarıda çok merak ettim. Hemen araştırmaya başlıyorum :tonqe:


Resim
Hem Desmodromic hem de L-Twin. :)

_________________
Boğaç Güzey
RoSPA & DIAmond Examiner, Master Trainer.
Ducati Multistrada DVT 1200ST, Ducati Multistrada 1200S, Yamaha X-Max 250


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Prş Haz 28, 2012 10:07 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt May 26, 2012 10:51 am
Mesajlar: 168
BackBonE yazdı:
muratyan yazdı:
Ayrıca bahsettiğiniz L motorlarıda çok merak ettim. Hemen araştırmaya başlıyorum :tonqe:


Resim
Hem Desmodromic hem de L-Twin. :)


Teşekkür ederim ben de bulmuştum. Silindirlerin açısı ile alakalıymış. Bana kalırsa V motordan farkı yok gibi. sadece silindir açıklığı biraz daha fazla.

_________________
Ömür Dediğin Bir Gündür,O Da Bugündür

Murat

CBF 150
NC 700 X


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Prş Haz 28, 2012 2:05 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Tem 02, 2009 11:35 pm
Mesajlar: 4066
Mümkün olduğunca mola verin. Ne olursa olsun normalde her 100 km'de bir durmanız beklenir. Sıcak havalarda veya yorucu sürüşlerde bunu 50 km'ye kadar düşürün derim. Dikkatiniz yerine gelir,yüzünüzü yıkarsınız,bacaklarınızı çalıştırırsınız,sıvı tüketirsiniz,vs.

Burada dikkatinizi çekmek istediğim husus asla enerji içeceği içmeyin,içmeniz gereken sporcu içeceğidir,yani powerade,yani gatorade. Bunlar da yoksa su veya maden suyu tüketilmeli,kesinlikle kola türevi içecekler kullanılmamalı. Kaybettiğiniz sıvıyı ve elektrolitleri geri kazanmak şart. Sıvı ve elektrolit kaybı yorgunluğa,kas ağrılarına,dikkat dağınıklığına ve geç tepkilere yol açar,bu nedenle asla ihmal etmeyin.

Yolda giderken bileklerinizi birkaç tur döndürüp ellerinizi aç kapa yapmanız bileklerinizi biraz olsun rahatlatacaktır. Yine de rahatsız olduğunuzu hissettiğiniz an durun. Durmazsanız dikkat ve refleksinizin yarısını kaybetmiş vaziyette devam eder ve sürüş emniyetinizi kaybedersiniz.

_________________
B777 Pilot | Instructor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Prş Haz 28, 2012 5:01 pm 
Çevrimdışı
Forum Moderatörü
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Tem 04, 2006 9:26 am
Mesajlar: 2176
Konum: İstanbul / Kartal
martin yazdı:
Yolda giderken bileklerinizi birkaç tur döndürüp ellerinizi aç kapa yapmanız bileklerinizi biraz olsun rahatlatacaktır.

GS kullananlar bunu hep uyguluyor olsa gerek :p :p :D :ceza:

_________________
Her can, ölümü tadacaktır.Sonra bize döndürüleceksiniz.
Motosiklet Can_avarı, Hornet CB 900 FS Arı vızıltısı + yeni oyuncağım derbi senda 125 R


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Tem 02, 2012 6:37 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Kas 20, 2006 8:39 am
Mesajlar: 2226
Konum: İstanbul / Küçükyalı
muratyan yazdı:
Silindirlerin açısı ile alakalıymış. Bana kalırsa V motordan farkı yok gibi. sadece silindir açıklığı biraz daha fazla.

Daha dikkatli baktığınızda iki silindir kolunun da kranktaki tek tepeye bağlandığını fark edeceksiniz. Diğer motorlarda her silindir koluna ayrı tepe olur.

_________________
Boğaç Güzey
RoSPA & DIAmond Examiner, Master Trainer.
Ducati Multistrada DVT 1200ST, Ducati Multistrada 1200S, Yamaha X-Max 250


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Pzt Tem 02, 2012 9:14 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Pzt Haz 25, 2012 11:40 pm
Mesajlar: 116
Konum: istanbul kadıköy
sad yazdı:
martin yazdı:
Yolda giderken bileklerinizi birkaç tur döndürüp ellerinizi aç kapa yapmanız bileklerinizi biraz olsun rahatlatacaktır.

GS kullananlar bunu hep uyguluyor olsa gerek :p :p :D :ceza:


hiç durmadan 150 km yaptım yolda giderken gazdan elimi kaldırıp aç kapa yapıyordum rahatlamak için :lol:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Sal Tem 03, 2012 10:37 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt May 26, 2012 10:51 am
Mesajlar: 168
Dün akşan yaklaşık 2 saat kadar motorumla gezdim. Ardından eve geldiğimde, elimde çok hafif bir uyuşukluk hissettim. Sanırım vibrasyon olarak kastedilen de bu durum. Gerçi herkes CBF 150 nin vibrasyonunun az olduğu hususunda herkes hem fikir. Bir üst segment bir motor aldığımda rahatsız olacağım herhalde. :aglak:

Bu arada önümüzdeki sene (birazdaha tecrübe edindikten sonra) VFR 800 X Crossrunner almayı planlıyordum ancak son zamanlarda NC700X ile ilgili arkadaşların tecrübelerini okudukça gölüm kaymadı değil. Her iki motorda tecrübeleri olan arkadaşlar vibrasyon durumları hakkında bilgi verebilir mi acaba?

_________________
Ömür Dediğin Bir Gündür,O Da Bugündür

Murat

CBF 150
NC 700 X


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Sal Tem 03, 2012 7:31 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal May 09, 2006 5:09 pm
Mesajlar: 13265
Konum: Antakya-Hatay
muratyan yazdı:
Dün akşan yaklaşık 2 saat kadar motorumla gezdim. Ardından eve geldiğimde, elimde çok hafif bir uyuşukluk hissettim.

Elcikleri çok sıkmayın. :wink:

_________________
Sıtkı GÜVEN 5323340829
0+ (57)
stk613@hotmail.com
F 700 GS
PCX 150 (Minik)

Resim
Emeğe Saygı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 32 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye