CBF Türkiye Motosiklet Grubu Forumları

Grubumuz faaliyetlerini askıya almıştır!
Zaman: Çrş Ağu 15, 2018 3:40 pm

Tüm zamanlar UTC


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 32 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Cum Tem 06, 2012 9:59 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt May 26, 2012 10:51 am
Mesajlar: 168
Gen-Gen yazdı:
Kontra Tekniği ile ilgili Altın Elbiseli adam bir programında bahsetmişti sanırım şu olmalı bir bak belki yardımcı olur.

http://www.youtube.com/watch?v=NwNHNYGYHOQ

Şirkette Youtube açmak yasak olduğundan kontrol edemiyorum :kizgin:

Neyse bende yeni motorcu oluğumdan ilk başta kafama hiç yatmamıştı ancak viraj alırken denemeler yapınca ne güzel birşey olduğunu anladım :). Yatış açını değiştirip virajı daha rahat almanı sağlıyor basitçe (Tabi gerektiğinde).


Çok faydalı oldu teeşekkür ederim.

_________________
Ömür Dediğin Bir Gündür,O Da Bugündür

Murat

CBF 150
NC 700 X


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Vibrasyon nedir?
MesajGönderilme zamanı: Cum Tem 06, 2012 10:08 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt May 26, 2012 10:51 am
Mesajlar: 168
martin yazdı:
Aslında aklınıza takılan soruların tamamının cevabı yazdıklarımda açıkça mevcut. Sürüş teknikleri forumunda kontra hakkında (özellikle alfa tarafından yazılanlar) eski başlıklar mevcut. Bunlarda görsel unsurlar da mevcut,mutlaka faydalı olacaktır. Katıldığınız bir toplantıda aklınıza takılanları cevaplayabilecek üyelerimizle denkleşebilirsiniz. Ben gelmişsem -sevgili Boğaç kadar olamasa da- elimden geldiğince detaylı anlatmaya çalışırım.

Fakat kısaca yeniden bahsedeyim;

- Kontra merkezkaç değildir. Ağırlık merkezinin yönünü kontrollü olarak değiştirmenizdir. Unutmayın,motosiklet vücutla yatırılmaz,kontra ile yatırılır. Yani sağa yatmak isterseniz sağ elciği ileri itmeniz,sola yatmak isterseniz sol elciği ileri itmeniz gerekir. Sadece 20 km/s kadar düşük hızlarda ve manevralarda bisiklette olduğu gibi kullanın. Yani sağa gitmek için sağa,sola gitmek için sola çevirin. Çünkü motoru dik tutacak gazınız mevcut değildir.
- Ne kadar yatarsanız yatın,gövdenizin ekseni motorla bir olsun. Bu ne demek,nasıl ki motor dikken gövdeniz yer eksenine dik duruyorsa,motoru yatırdığınız miktarda da gövdenizi yatırın. Yani motorla beraber yatın,motorla beraber kalkın,dik durmaya veya daha fazla yatırmaya çalışmayın. Sadece motor kadar.
- Ne kadar yatarsanız yatın kafanız mutlaka dik olsun,yani yer eksenine paralel,yani düz sürüşte nasılsa yatış esnasında da sanki düz gidiyormuş gibi yere dik olsun.
- İster virajda,ister düz yolda,ister bir engelden kaçmak istediğinizde bakışınız (ve tabii burnunuzun ucu) gitmek istediğiniz yöne odaklansın. Virajda iseniz asla bariyerlere bakmayın,oraya gidersiniz. Viraj çıkışına bakın ve sadece gördüğünüz kadar gidin. Yani görüşünüzün bittiği noktada durabilecek kadar hızınızı,yatışınızı,vs. ayarlayın.
- İster virajda,ister düz yolda,ister manevrada bacaklarınız her zaman depoyu/motoru sımsıkı tutsun ve kollarınız gevşek kalsın. Asla parmaklarınızı fren ve debriyaj maneti üzerinde tutmayın.
- Kaçınma manevrasını doğru şekilde uygularsanız (gazı kapatır,anlık baskıyı (it-bırak) en fazla 10 cm kullanıp,doğru bakışla ve motoru bacaklarla sımsıkı tutarak) bir problem yaşamazsınız. Genelde 20-80 km/s hızlar arasında etkilidir. Daha yüksek hızlarda motorun yatma potansiyeli azalacağından pek kıvırtamaz,dolayısıyla kaçamaz. Bu gibi durumlarda baskıyı engelden kaçana kadar sabit tutmak gerekir. Tam tersi de düşük hızlarda çok fazla anlık baskı yapmayın. Yani 20 km/s hızda gidip 15-20 cm it-bırak yaparsanız,evet,düşebilirsiniz.
- Tüm bunları eğitimlerde tecrübe etmekte fayda var. Mümkün olduğunca ilk tecrübenizi trafikte yapmayın ve yapmak zorunda kalmayın. Çünkü -ender durumlar hariç- planlı bir sürüşte ne gereksiz frene ihtiyaç duyarsınız,ne kaçınma manevrasına,ne de sizi paniğe sokacak herhangi bir duruma girersiniz. Bunun için de mutlaka "Motosiklet Yol Sanatı" kitabını temin edin ve okuyun. Her gün okuyun,bittikçe baştan başlayın,elbet gözden kaçırdığınız hususlar olacaktır.

Bir toplantıda aklınıza takılan her şeyi detaylıca konuşabilmek dileğiyle..



Toplantılarda görüşmeyi çok isterim :D

Bu arada dün akşam dediğiniz şeyi biraz denemeye çalıştım. ilk seferinde biraz hızlıydım herhalde. hareket sonrası biraz yusuf durumu ve soğuk terler :aglak:

Sonrasında daha yavaş hızlarda denedim. Çok faydalı birşey. kontra üzerine bilgilendirme başlığı açmak gerek bence. bu bilgilerin daha çok arkadaşa ulaşması gerek. Sürüş teknigi açısından çok önemli bence.

Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim.

_________________
Ömür Dediğin Bir Gündür,O Da Bugündür

Murat

CBF 150
NC 700 X


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 32 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye