CBF Türkiye Motosiklet Grubu Forumları

Grubumuz faaliyetlerini askıya almıştır!
Zaman: Çrş Ağu 15, 2018 3:40 pm

Tüm zamanlar UTC


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Ikarus Sendromu
MesajGönderilme zamanı: Prş Nis 20, 2006 10:08 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Mar 02, 2006 1:39 pm
Mesajlar: 813
Konum: Istanbul
Ikarus Sendromu

Ucak ve motor suruculerinin, yani pilot ve rider’larin farkinda olmadan birebir karsilastigi ilginc ve tehlikeli bir sendrom ortakligindan bahsedecegim.

Bu teorinin tam olarak kelime acilimini bilmiyorum ama cogunlukla yamac parasutu yapanlarin kullandigi argo deyim olarak havacilikta herkes tarafından bilinen bir kisisel evreyi tanımlar.

Techizata, tecrubeye ve dolayisiyla kendine duyulan asiri guven sonrasinda risk almak ve kacinilmaz olarak da kaza yapmak anlamina geliyor.

Bizler gibi amator motor kullanicilarinin birbirlerine sıkca soyledigi bir deyim vardır; “Ne zaman ‘Aha iste; artik ogrendim motora binmesini. Nasıl da donuyorum virajlari’ dediginde kaza yaparsin” derler ya. Iste “Ikarus Sendromu” bu.

Pilotun ucagina ve dolayisiyla kendine cok guvendigi zamanlarda farkinda olmadan limitlerini zorladigi anlar vardir. Motorda da aynen öyle. Nasil ki evliligin besinci yılı icon_sad.gif gecilmezi zor bir darbogazsa, motosiklet surucusunun de net bir genelleme olmamakla birlikte cogunlukla bes bininci kilometre civarında bu sendroma iyice kapıldigini bilmek ve kabul etmek gerekir. Bu sendromun biraz daha ustalastiktan ya da kendi eksiklerini tanıdıktan sonra yok oldugunu sanmayip en kucuk boslukta yeniden ortaya cikacagini da bilmek gerekir.

Bu asamada artik vitesler neredeyse kendiliginden degismekte, arka frenle kaysa bile bahse konu surucumuz kontrolu birakmamakta ve virajlar eskisi gibi korkulası degil, daha da cok yatarak donuldukce keyif alınan surus periyotlari haline gelmistir.

Sohbet toplantilarinda anlatilasi birkac hikayelik arsiv olusmus ve yeni acemilerin yanında kidem almanin hafifligi egolarimizi sarmistir. Genellikle anlatilan kaza hatiralari bir filmin icerisinde yasanmis gibi gercek disi ve nasil olduguna bir turlu akil sir erdiremedigimiz baskaca yasam detaylaridir.

Ustelik; kapali kaski taktigimizda hissettigimiz guven duygusu, korumali ceketin arada bir omzuna tik tiklayarak kontrol edip vardigimiz “Beton gibi” sonucu ve belimize sardigimiz korsenin ruhumuzda yarattigi inanilmaz guven ile elimizi yumruk yaparken bile zorlandigimiz eldivenlerimiz bizi hep gerceklerden alip goturur.

Dizliklerin verdigi asfalt islemez hissi ve uzun konclu cizmelerin ayaklarimizda yarattigi “Uzerinden araba gecse...” benzetmesi de isin icine girince geriye bir tek daha cesur ve atak olmak kalir. Ha, bir de bu kadar kusami aynı anda giymeden aynı hisse kapılanlar var ki bu tanim zaten onlari da kapsiyor.

Sonra; kamyonlarin yarattigi turbulanslar daha keyifli, araclarin arasindan sivismak cok daha estetik gelmeye baslar. Isikta beklerken goz ucuyla etrafimizda potansiyel gaz tutkunu olup olmadigini algilamaya ve daha o gaza basamadan uzayip gitmeye baslariz. Son viteste giderken cebinden telefonu cikartip kimin aradigina bakmak bile ayrica bir yetenek istemeyen basit olaylar haline gelmistir. Iste tum bunlar ve benzeri hisler; bilinc ustu ve altinda olusturdugu gittikce alisilan, kaniksanan, yadsinmayan ve farkindaliklarindan uzaklastigimiz gerceklerin goz ardi edildigi en tehlikeli doneme girdigimizin tespiti ve tescilidir.

Bu sendroma kapılmıslara sansi varsa, Allah’tan kucuk bir musibet asısı dilemek en iyisidir. Surucumuz akilliysa bunu bir ikaz ve ders olarak alip bunyesinde antikor olusumunu saglar, yok diger gruba giriyorsa “Ehe ehe nasi yirttim ama” yaklasimiyla tam olarak “Ikarus pozitif” evresine sicrar.

Havacilikta, hic kimse ama hic kimse kokpit partneri ya da meslektasinin bu sendroma kapilmasina izin vermez. Ancak motosiklette olay malumunuz biraz daha farkli.

“Ben ictikten sonra da kullaniyorum sekiz yildir. Dikkat ettin mi bir sey olmaz” diyen biri için sendromdan bahsetmek yanlıs olur. Belli ki o arkadas artık bizzat Ikarus’la kadeh tokusturuyor. Oysa birgun hastanede, kendisini ya da aglayan dul esini ziyaret etmek zorunda kalacaginiz ise kacinilmaz bir gercek. Ama yine de “Iciyorsan seninle birlikte bir daha motora binmem” demek her nedense hep zor gelir. Tehlikeli sekilde motor kullananlar ise kimi cevrelerde daha tecrubeli ya da super biniciler olarak takdir bile gorurler. Hatta onlari boyle surdukleri icin elestirmenin hafif kıskanclik olarak adlandirilmasi bile mumkundur.

Kisacasi; tum techizatimiz bizi aslinda sadece yumurtanin peceteye sarilmasi kadar darbelerden korur.

Demek ki neymis; Ikarus Sendromu’na karsi surekli uyanik olalim ve gerektiginde arkadaslarimizi asilayalim.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: Prş Nis 20, 2006 10:42 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Nis 08, 2006 10:49 pm
Mesajlar: 305
Konum: Bostancı
peki serkan, ikarus sendromuna karşı nasıl uyanık kalacağız? en basit scooterla bağdat caddesi turunu bile eski amiga-commodore oyunlarındaki çılgın shoot'em up eğlencelerine dönüştüren ben bizzat kendim nasıl düzelirim? Nolur bi yardımcı olun memedalibey.. :wink:

_________________
CBF bindim.. Şimdi indim..

Yamaha X-MAX.. The Xcooter..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: Prş Nis 20, 2006 11:35 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Nis 10, 2006 3:02 pm
Mesajlar: 21
Konum: İstanbul
Bugüne kadar okuduğum en güzel yazılardan biri. Eline sağlık Serkan.
Bu sendromu bizzat yaşamış ve küçük bir musibetle atlatmış olmayı umud eden birisi olarak yaşadıklarımın bu kadar güzel anlatılmasından çok etkilendim. Yaşamak ayrı, farkında olup anlatabilmek apayrı. Farkında olsunlar diye yazını tanıdığım tüm motosiklet sahiplerine göndereceğim. Çok teşekkürler.

_________________
Şahin
CBF600


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: Prş Nis 20, 2006 2:23 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Mar 02, 2006 1:39 pm
Mesajlar: 813
Konum: Istanbul
Valla arkadaslar kusura bakmayin ama ben sorularinizi cevaplayamiyacagim.

Cunku bu Ikiteker sitesinden alintidir.Belirtmeyi unutmusum :(

Yazari

Tecrube, limitlerini bilmektir"
Rauf "Airport" GERZ
K1200 RS

diye bir arkadasimiz.Kendisine tekrar tesekkur ediyoruz burdan....

Ikitekerde ki linki ve yazilan yoarumlar icin... http://www.ikiteker.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=679&start=0

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ikarus Sendromu
MesajGönderilme zamanı: Prş May 26, 2011 12:31 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Eki 12, 2006 2:03 pm
Mesajlar: 4502
Konum: CADDEBOSTAN
Havaların güzelleşmesi ile beraber tatsumoların yollara dökülmesiyle beraber kaza olasılıkları artacaktır. Bu vesile ile Rauf'un bu yazısını yukarı taşımakta fayda gördüm. 8 yıldır hiç eskimedi yazı.

_________________
Deniz "denbo"Börtecene
CBF1000F "Beyaz" Hem de karbon Leo'lu.
Türk insanı para gibi olmalı; ışığa tuttuğunda içinde ATATÜRK yoksa, sahtedir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ikarus Sendromu
MesajGönderilme zamanı: Prş May 26, 2011 12:43 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi

Kayıt: Çrş Mar 23, 2011 10:45 pm
Mesajlar: 73
Konum: İstanbul basaksehir
en canlı ornegi gecen hafta aynı nedenle kaza yapan bendenizim.(düşmez kalkmaz bir ALLAH) başlığı ile

bu başlık için teşekkür eder ,bu sendromdan kendimizi nasıl kurtarırız ?
bunu burada yogun katılımla tekrar irdelemek lazım.


En son Volkan vedad tarafından Prş May 26, 2011 12:47 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ikarus Sendromu
MesajGönderilme zamanı: Prş May 26, 2011 12:47 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Eki 12, 2006 2:03 pm
Mesajlar: 4502
Konum: CADDEBOSTAN
Volkan vedad yazdı:
bu sendromdan kendimizi nasıl kurtarırız ?
bunu burada yogun katılımla tekrar irdelemek lazım.


Sürekli telkin ve tekrar ile ancak. Geçen sene Kasım ayında bu sendroma ben de kapıldım. 7 senedir motordan düşmemiştim, 3 gün içerisnde 2 defa kapaklandım. O günden beri motora binmeden önce mutlaka kendime "hala acemisin sen, adam gibi git" diyorum. Bilinmeli ki, motor işinde "pişilmiyor". Sonsuz sayıda tehlikeye karşı, her an uyanık olmalıyız. Neyin tehlike olduğunu ancak yaşayınca anlayabiliyoruz. Salak bir örnek vereceğim; Salı günü işe gelirken Altunizade civarında 60-70 Km gibi bir süratte idim. Birden kaskımın 10 cm falan gibi önünden bir kuş geçti. :shock: Kuş abi bu. Çarpsam, o bana çarpsa ne olur, olaylar nasıl gelişirdi merak ediyorum.(aslında etmiyorum, hoş olmazdı muhtemelen) Bu yüzden her daim tetik olmalıyız.

_________________
Deniz "denbo"Börtecene
CBF1000F "Beyaz" Hem de karbon Leo'lu.
Türk insanı para gibi olmalı; ışığa tuttuğunda içinde ATATÜRK yoksa, sahtedir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ikarus Sendromu
MesajGönderilme zamanı: Prş May 26, 2011 1:18 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ağu 27, 2008 1:32 pm
Mesajlar: 495
Konum: ist.bostancı
Hatırlatma için teşekkürler :sapka:

_________________
Ergün (47) ( 0 RH +)
Honda NC 700 SA


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ikarus Sendromu
MesajGönderilme zamanı: Prş May 26, 2011 2:32 pm 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal May 11, 2010 7:22 pm
Mesajlar: 130
bu sendromu son zamanlarda ziyadesiyle yaşıyorum...hayırlısıyla başıma bi iş gelmedem atlatsam çok iyi olacak zira her gezide bir iki tehlike ilekarşılaşıyorum...

_________________
Biz üç kişiyiz,
ben keyfim ve kahyası!!


Kemal

---------------
CBF 1000 F
FE 250 Husaberg


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ikarus Sendromu
MesajGönderilme zamanı: Cum May 27, 2011 5:36 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ağu 08, 2007 2:01 pm
Mesajlar: 1011
Konum: Sancaktepe
Eğitim Şart....
:sapka: :sapka:

_________________
EX-GSXF-750
O Rh+
549 257 69 35


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: anti ikarus
MesajGönderilme zamanı: Cum Tem 01, 2011 8:16 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Eyl 22, 2010 11:41 am
Mesajlar: 269
Konum: Üsküdar/...
bende tersi bi durum var.
benim için hala virajlar korkulası ve kamyon türbülansları ise tırsınç, yolda refüj üstünde fıskiye yada su görünce tüylerim diken diken oluyor. otobanda düzde birazcık hızlanayım diyorum rüzgar, gürültü, motor sanki yolda gezmeye başladı gibi geliyor yavaşlayıp servise mi bi göstersem acaba diyorum. Yüksek hızda giderken ulan şimdi koca bi karasinek tam boyun hizamdan geçiyor olsa ben de çarpsam yada virajı dönerken önüme kedi fırlasa kaçamasam ne olur gibisinden düşünceler konsantrasyonumu bozuyor çok mu evhamlıyım ne. bundan nasıl kurtulucaz?

_________________
when we lie to the government its a felony, when the government lies to us its politics.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: anti ikarus
MesajGönderilme zamanı: Cum Tem 01, 2011 8:45 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Eki 12, 2006 2:03 pm
Mesajlar: 4502
Konum: CADDEBOSTAN
daysleeper yazdı:
bende tersi bi durum var.
benim için hala virajlar korkulası ve kamyon türbülansları ise tırsınç, yolda refüj üstünde fıskiye yada su görünce tüylerim diken diken oluyor. otobanda düzde birazcık hızlanayım diyorum rüzgar, gürültü, motor sanki yolda gezmeye başladı gibi geliyor yavaşlayıp servise mi bi göstersem acaba diyorum. Yüksek hızda giderken ulan şimdi koca bi karasinek tam boyun hizamdan geçiyor olsa ben de çarpsam yada virajı dönerken önüme kedi fırlasa kaçamasam ne olur gibisinden düşünceler konsantrasyonumu bozuyor çok mu evhamlıyım ne. bundan nasıl kurtulucaz?


Korkarak motora binilmez. Korkarsanız daha çok hata yaparsınız. Temkin tamam ama korku asla. Motor yürüdüğü sürece devrilmez.Sıkıntıya düştüğünüzü hissettiğinizde gazı biraz daha açarak virajı alırsınız. Bunu bilin ve viraja öyle girin. Sürekli virajın bitiş noktasını kafanızla takip edin. Çünkü, nereye bakarsanız oraya gidersiniz. Virajda önünüze kediden daha büyükleri de çıkabilir. Önemli olan eğitimlerle kendinizi geliştirip, kaçış manevralarını öğrenmeniz. Karasineğe çarparsanız bir şey olmaz, merak etmeyin. :D Cezası yok. Türbülansa dikkat edin, ertesi gün gazetelere manşet olmayın. Mümkün olduğunca uzağından gidin büyük araçların.

Sonuç; Kasmayın rahat olun. Keyfini çıkarın.

_________________
Deniz "denbo"Börtecene
CBF1000F "Beyaz" Hem de karbon Leo'lu.
Türk insanı para gibi olmalı; ışığa tuttuğunda içinde ATATÜRK yoksa, sahtedir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ikarus Sendromu
MesajGönderilme zamanı: Cum Tem 01, 2011 9:22 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Mar 14, 2008 5:22 pm
Mesajlar: 2146
Yazıyı ben göremiyorum, mümkünse bahsi geçen yazıyı buraya yeniden alıntı yapma imkanı olur mu?
Not: Son 4 mesaj hariç hiçbir yazıyı göremediğim için böyle söyledim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ikarus Sendromu
MesajGönderilme zamanı: Cum Tem 01, 2011 11:26 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Eki 04, 2007 8:07 am
Mesajlar: 4862
Konum: TÜRKİYE
Ikarus Sendromu

Ucak ve motor suruculerinin, yani pilot ve rider’larin farkinda olmadan birebir karsilastigi ilginc ve tehlikeli bir sendrom ortakligindan bahsedecegim.

Bu teorinin tam olarak kelime acilimini bilmiyorum ama cogunlukla yamac parasutu yapanlarin kullandigi argo deyim olarak havacilikta herkes tarafından bilinen bir kisisel evreyi tanımlar.

Techizata, tecrubeye ve dolayisiyla kendine duyulan asiri guven sonrasinda risk almak ve kacinilmaz olarak da kaza yapmak anlamina geliyor.

Bizler gibi amator motor kullanicilarinin birbirlerine sıkca soyledigi bir deyim vardır; “Ne zaman ‘Aha iste; artik ogrendim motora binmesini. Nasıl da donuyorum virajlari’ dediginde kaza yaparsin” derler ya. Iste “Ikarus Sendromu” bu.

Pilotun ucagina ve dolayisiyla kendine cok guvendigi zamanlarda farkinda olmadan limitlerini zorladigi anlar vardir. Motorda da aynen öyle. Nasil ki evliligin besinci yılı icon_sad.gif gecilmezi zor bir darbogazsa, motosiklet surucusunun de net bir genelleme olmamakla birlikte cogunlukla bes bininci kilometre civarında bu sendroma iyice kapıldigini bilmek ve kabul etmek gerekir. Bu sendromun biraz daha ustalastiktan ya da kendi eksiklerini tanıdıktan sonra yok oldugunu sanmayip en kucuk boslukta yeniden ortaya cikacagini da bilmek gerekir.

Bu asamada artik vitesler neredeyse kendiliginden degismekte, arka frenle kaysa bile bahse konu surucumuz kontrolu birakmamakta ve virajlar eskisi gibi korkulası degil, daha da cok yatarak donuldukce keyif alınan surus periyotlari haline gelmistir.

Sohbet toplantilarinda anlatilasi birkac hikayelik arsiv olusmus ve yeni acemilerin yanında kidem almanin hafifligi egolarimizi sarmistir. Genellikle anlatilan kaza hatiralari bir filmin icerisinde yasanmis gibi gercek disi ve nasil olduguna bir turlu akil sir erdiremedigimiz baskaca yasam detaylaridir.

Ustelik; kapali kaski taktigimizda hissettigimiz guven duygusu, korumali ceketin arada bir omzuna tik tiklayarak kontrol edip vardigimiz “Beton gibi” sonucu ve belimize sardigimiz korsenin ruhumuzda yarattigi inanilmaz guven ile elimizi yumruk yaparken bile zorlandigimiz eldivenlerimiz bizi hep gerceklerden alip goturur.

Dizliklerin verdigi asfalt islemez hissi ve uzun konclu cizmelerin ayaklarimizda yarattigi “Uzerinden araba gecse...” benzetmesi de isin icine girince geriye bir tek daha cesur ve atak olmak kalir. Ha, bir de bu kadar kusami aynı anda giymeden aynı hisse kapılanlar var ki bu tanim zaten onlari da kapsiyor.

Sonra; kamyonlarin yarattigi turbulanslar daha keyifli, araclarin arasindan sivismak cok daha estetik gelmeye baslar. Isikta beklerken goz ucuyla etrafimizda potansiyel gaz tutkunu olup olmadigini algilamaya ve daha o gaza basamadan uzayip gitmeye baslariz. Son viteste giderken cebinden telefonu cikartip kimin aradigina bakmak bile ayrica bir yetenek istemeyen basit olaylar haline gelmistir. Iste tum bunlar ve benzeri hisler; bilinc ustu ve altinda olusturdugu gittikce alisilan, kaniksanan, yadsinmayan ve farkindaliklarindan uzaklastigimiz gerceklerin goz ardi edildigi en tehlikeli doneme girdigimizin tespiti ve tescilidir.

Bu sendroma kapılmıslara sansi varsa, Allah’tan kucuk bir musibet asısı dilemek en iyisidir. Surucumuz akilliysa bunu bir ikaz ve ders olarak alip bunyesinde antikor olusumunu saglar, yok diger gruba giriyorsa “Ehe ehe nasi yirttim ama” yaklasimiyla tam olarak “Ikarus pozitif” evresine sicrar.

Havacilikta, hic kimse ama hic kimse kokpit partneri ya da meslektasinin bu sendroma kapilmasina izin vermez. Ancak motosiklette olay malumunuz biraz daha farkli.

“Ben ictikten sonra da kullaniyorum sekiz yildir. Dikkat ettin mi bir sey olmaz” diyen biri için sendromdan bahsetmek yanlıs olur. Belli ki o arkadas artık bizzat Ikarus’la kadeh tokusturuyor. Oysa birgun hastanede, kendisini ya da aglayan dul esini ziyaret etmek zorunda kalacaginiz ise kacinilmaz bir gercek. Ama yine de “Iciyorsan seninle birlikte bir daha motora binmem” demek her nedense hep zor gelir. Tehlikeli sekilde motor kullananlar ise kimi cevrelerde daha tecrubeli ya da super biniciler olarak takdir bile gorurler. Hatta onlari boyle surdukleri icin elestirmenin hafif kıskanclik olarak adlandirilmasi bile mumkundur.

Kisacasi; tum techizatimiz bizi aslinda sadece yumurtanin peceteye sarilmasi kadar darbelerden korur.

Demek ki neymis; Ikarus Sendromu’na karsi surekli uyanik olalim ve gerektiginde arkadaslarimizi asilayalim.


Rauf "Airport" GERZ

_________________
---------
Huzur.
Ve hayalim.

GSM:05322517681
ates@ates.tc
yilki@ates.tc


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ikarus Sendromu
MesajGönderilme zamanı: Cum Tem 01, 2011 11:36 am 
Çevrimdışı
CBF-TR Üyesi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Mar 14, 2008 5:22 pm
Mesajlar: 2146
Bu yazıyı ilk kez okuyorum, paylaşım için teşekkür ederim Ateş ağabey. Kulağıma küpe olması gereken bir bilgilendirme bu.
Hepimize kazasız ve mutlu nice km.ler diliyorum. :prayer:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye